[Simplicity asks me to applique all the little pieces on the skirt using Pellon / Vliesofix / Wonder-Under. I am not very happy with this suggestion, because dresses for my granddaughter have to be washed often. Imagine how the skirt would look like after 4-5 machine washes. My son and DDIL never heard about handwashing clothes, or, if they did, they decided to forget about it as soon as possible.
That's why I used raw edge machine applique on the bodice, but used a fabric pen to paint the bands on the skirt.
I made stencils using a plastic cover from an old manual. You can use sheets for projectors, as well, but they must not be too flimsy. Or special sheets for stencils, if you can buy / get them.
I discovered that it is easier to baste and steamiron the edges before I draw the motifs. Edges do not ravel anymore, if you baste them before handling the fabric for painting.
Because my strips became narrower after I turned the edges, I had to add the finished edges on the stencil, to be able to position it correctly on the fabric strips. You have to mark the pattern repeats, too. Fig. 2 -6.
First I tried to mark the contours with different colors and then fill the space in with the same color. Fig. 6 -7. Too much work, especially after I noticed that clear marked edges in black are prettier. Fig. 9.
Now I mark the whole design with a black Fineliner permanent ink and only after that color the pieces as needed.
I used a black permanent marker with a fine tip and Edding textile pens. Edding 4600 is the textile pen you get with Bernina ColorWork. They are really good, but they last less then Edding 4500. Those are very good, as well.
Cheaper fabric pens TextiLico require more attention. They tend to bleed a bit. Don't fill the hole design with those pens, because they will bleed outside the edges. Fig. 14.
Marabou pens are pretty, but not so easy to use. They tend to leek.
To fix the paint follow the manufacturer's instructions. I let the pain dry for 24 hours and then fix them with a warm iron].
In tipar ti se da modelul pentru aplicat, atat pe corsaj cat si pe fusta.
1. L-am copiat pe foita de tipar si am colorat un model, ca sa stiu cu ce culori voi trebui sa lucrez.
2. Apoi l-am copiat pe o foaie de plastic transparent, care se foloseste la coperti in magazinele de fotocopiat (copy-copy). De fapt aceste coperti sunt reciclate de la materiale de studii, care nu mai sunt acum actuale. In partea din stanga se vede ca foile de plastic au fost taiate din spirala de sarma a brosurii.
Am copiat desenul cu un Permanent Marker negru si am indicat marginile cu linie intrerupta. Vedeti ca am marcat liniile de demarcatie intre modelele care se repeta. In acest fel voi sti cum sa le repozitionez pe panza, ca sa am un model continuu.
3. Am decupat 'aplicatiile' folosing o forfecuta IEFTINA cu varf ascutit, pe care am cumparat-o intr-un set de foarfece de la un magazin pentru hobby. Foarfeca nu se foloseste la taiatul panzei. La fel nici foarfeca cu care taiati panza nu va fi folosita la taiatul plasticului pentru facut sabloane, pentru ca o veti distruge si veti mai putea taia panza cu ea.
Trebuie sa faceti intai o gaura in mijlocul desenului pe care il taiati. Nu incepeti sa taiati exact pe margine, pentru ca gaura poate sa iasa exact acolo unde nu o vrei, adica in afara liniei. In poza de mai sus se pare ca am inceput pe linia desenata, pentru ca nu vedeti ca decupasem deja partea de jos a petalei de floare.
In schimb in poza de mai jos se vede clar unde am inceput: in mijloc, spre partea stanga. Vedti si cat de urata iese prima gaura in plastic. Din cauza asta, repet, nu incepeti pe linia de decupat!
4. Mi s-a parut mai simplu sa insailez intai tivurile benzilor bej si abia dupa aceea sa desenez conturul 'aplicatiilor'. Daca as fi desenat intai si apoi as fi indoit tivurile, s-ar fi destramat materialul.
In afara de asta, poliesterul pe care l-am folosit nu se indoia bine, decat dupa ce era calcat cu aburi.
Acum am observat ca liniile mele de plasare a sablonului pe banda nu mai corespundeau, pentru ca in tipar mi se dadea desenul pe banda, fara sa fie indicat grafic tivul.
A trebuit sa mai trag doua linii care sa marcheze tivul (1/2"). Aceste linii interioare sunt liniile de plasament al benzii.
La inceput am trasat modelul de pe sablon cu culorile respective, abia in faza a doua am colorat petalele si frunzele.
E prea multa munca, pentru ca trebuie sa schimbi de fiecare data culorile. In plus am vazut la prima rochita ca 'aplicatiile' sunt mult mai frumoase si mai putin sterse, daca le conturez cu un stilou negru Permanent Marker cu varf fin (Permanent Marker / Fine liner)
La a doua rochita am desenat de aceea intai toate contururile cu un stilou permanent cu varf fin NEGRU (Fine Liner / Permanent Marker) si abia dupa aceea am colorat.
Ce vopsele pentru fabrica am folosit:
Pentru contur - orice Permanent Marker negru cu varf fin (Fine liner)
Pentru colorat:
- Edding 4500 (vopsea made in Germmany), cutia din stanga. Este vopseaua in forma de stilou cu fetru care este recomandata de Bernina pentru programul ColorWork. In Olanda se gaseste la magazinul de hobby Pipoos, din orasele mai mari.
- Marabou Textil painter Glitter (stilourile din dreapta). Sunt mai putin entuziasmata de aceasta vopsea, pentru ca stiloul cam curge si te trezesti cu pete, pe care nu le vrei.
Sunt foarte multumita de Edding 3000 Permanent Marker, care se gaseste chiar peste tot. Am folosit culorile fucsia, rosu si verde, pe care le vedeti in poza.
Culoarea verde este mai inchisa decat as fi vrut eu, insa culoarea din stilou nu curge, largind modelul pe panza.
In poza de mai jos vedeti cum iese daca folosesti Edding 3000 verde (frunzele din dreapta jos) si un alt creion de vopsea textila, TextiLico, care se vinde la Pipoos si este cel mai ieftin dintre toate creianele sau stilourile textile folosite.
Cu TextiLico am colorat celelate frunze din Fig. 12, deasupra celor colorate cu Edding 3000. Culoarea este mai buna, dar incepe sa se intinda. De aceea trebuie sa lasi un milimetru intre centurl vopsit si linia din margine, ca sa nu iasa culoare din cadru. Nu vei obtine spatii goale, fiindca partea colorata se extinde, cat e vopseaua inca umeda.
Cel mai frumos vopseste insa Edding 4500, asa cum se vede din al treilea set de frunze, cel de sus. Fig. 12. Nu se intinde si poti obtine chiar gradatii de nuanta, daca mai dai inca o data peste primul strat.
Dezavantajul acestui creion este ca se termina repede, pentru ca este si mai subtire decat celelate doua. Deocamdata am doua cutii de creioane in care nu mai am verde. Din fericire la Pipoos se vind si creioane 'varsate'.
In poza de mai jos se vede clar cum a curs TextiLico peste conturul negru (primele frunze de jos).
Punctele albastre sunt facute cu Marabou glitter Textil painter.
Dupa ce ati terminat de vopsit, lasati vopseaua cel putin o zi sa se usuce. Apoi o fixati cum scrie pe instructiunile vopselei folosite.
Pe cutia cu Edding 4600 scrie ca trebuie calcate desenele cu fierul cald (cat suporta materialul) timp de 5 minute. CINCI MINUTE!!! pentru fiecare portiune care a fost pictata. Nu cred ca trebuie sa va mai spun cat timp imi va lua asta. Probabil ca ma voi uita la televizor tinand fieruld e calcat pe rochie si mutandu-l din 5 in 5 minute.
Noroc ca pe langa Netflix am acum si HBO (HBO GO / on demand). Aveam inclus in abonament un pachet KPN-Plus gratis, pe care l-am schimbat pe HBO. In afara de sport, programe pentru copii si ceva porno nu am pierdut nimic! -:)!!! De cand voiam sa vad serialul Outlander, care se transmite numai pe HBO.
Aceasta este Partea II din Seria despre rochita Anei din Frozen pentru copii:
Partea I - FROZEN (I) Anna's dress (rochia de bal a Anei)
Partea III - Frozen (III) Anna's ballgown the easy way (Rochia de bal a Anei simplu de facut)
That's why I used raw edge machine applique on the bodice, but used a fabric pen to paint the bands on the skirt.
I made stencils using a plastic cover from an old manual. You can use sheets for projectors, as well, but they must not be too flimsy. Or special sheets for stencils, if you can buy / get them.
Fig. 1
After you copy the design with a permanent marker you have to cut the holes. I first tried with a special hobby knife (you can see it on picture 3). Very, very difficult. Nice sharp scissors used only to cut paper are perfect. It is easier to get smooth curves with scissors than with a hobby knife. I discovered that it is easier to baste and steamiron the edges before I draw the motifs. Edges do not ravel anymore, if you baste them before handling the fabric for painting.
Because my strips became narrower after I turned the edges, I had to add the finished edges on the stencil, to be able to position it correctly on the fabric strips. You have to mark the pattern repeats, too. Fig. 2 -6.
First I tried to mark the contours with different colors and then fill the space in with the same color. Fig. 6 -7. Too much work, especially after I noticed that clear marked edges in black are prettier. Fig. 9.
Now I mark the whole design with a black Fineliner permanent ink and only after that color the pieces as needed.
I used a black permanent marker with a fine tip and Edding textile pens. Edding 4600 is the textile pen you get with Bernina ColorWork. They are really good, but they last less then Edding 4500. Those are very good, as well.
Cheaper fabric pens TextiLico require more attention. They tend to bleed a bit. Don't fill the hole design with those pens, because they will bleed outside the edges. Fig. 14.
Marabou pens are pretty, but not so easy to use. They tend to leek.
To fix the paint follow the manufacturer's instructions. I let the pain dry for 24 hours and then fix them with a warm iron].
In tipar ti se da modelul pentru aplicat, atat pe corsaj cat si pe fusta.
2. Apoi l-am copiat pe o foaie de plastic transparent, care se foloseste la coperti in magazinele de fotocopiat (copy-copy). De fapt aceste coperti sunt reciclate de la materiale de studii, care nu mai sunt acum actuale. In partea din stanga se vede ca foile de plastic au fost taiate din spirala de sarma a brosurii.
Fig. 2
Am copiat desenul cu un Permanent Marker negru si am indicat marginile cu linie intrerupta. Vedeti ca am marcat liniile de demarcatie intre modelele care se repeta. In acest fel voi sti cum sa le repozitionez pe panza, ca sa am un model continuu.
3. Am decupat 'aplicatiile' folosing o forfecuta IEFTINA cu varf ascutit, pe care am cumparat-o intr-un set de foarfece de la un magazin pentru hobby. Foarfeca nu se foloseste la taiatul panzei. La fel nici foarfeca cu care taiati panza nu va fi folosita la taiatul plasticului pentru facut sabloane, pentru ca o veti distruge si veti mai putea taia panza cu ea.
Fig. 3
In schimb in poza de mai jos se vede clar unde am inceput: in mijloc, spre partea stanga. Vedti si cat de urata iese prima gaura in plastic. Din cauza asta, repet, nu incepeti pe linia de decupat!
Fig. 4
4. Mi s-a parut mai simplu sa insailez intai tivurile benzilor bej si abia dupa aceea sa desenez conturul 'aplicatiilor'. Daca as fi desenat intai si apoi as fi indoit tivurile, s-ar fi destramat materialul.
In afara de asta, poliesterul pe care l-am folosit nu se indoia bine, decat dupa ce era calcat cu aburi.
Acum am observat ca liniile mele de plasare a sablonului pe banda nu mai corespundeau, pentru ca in tipar mi se dadea desenul pe banda, fara sa fie indicat grafic tivul.
Fig. 5
A trebuit sa mai trag doua linii care sa marcheze tivul (1/2"). Aceste linii interioare sunt liniile de plasament al benzii.
Fig. 6
La inceput am trasat modelul de pe sablon cu culorile respective, abia in faza a doua am colorat petalele si frunzele.
Fig. 7
Fig. 8
E prea multa munca, pentru ca trebuie sa schimbi de fiecare data culorile. In plus am vazut la prima rochita ca 'aplicatiile' sunt mult mai frumoase si mai putin sterse, daca le conturez cu un stilou negru Permanent Marker cu varf fin (Permanent Marker / Fine liner)
Fig. 9
La a doua rochita am desenat de aceea intai toate contururile cu un stilou permanent cu varf fin NEGRU (Fine Liner / Permanent Marker) si abia dupa aceea am colorat.
Fig. 10
Ce vopsele pentru fabrica am folosit:
Pentru contur - orice Permanent Marker negru cu varf fin (Fine liner)
Pentru colorat:
- Edding 4500 (vopsea made in Germmany), cutia din stanga. Este vopseaua in forma de stilou cu fetru care este recomandata de Bernina pentru programul ColorWork. In Olanda se gaseste la magazinul de hobby Pipoos, din orasele mai mari.
- Marabou Textil painter Glitter (stilourile din dreapta). Sunt mai putin entuziasmata de aceasta vopsea, pentru ca stiloul cam curge si te trezesti cu pete, pe care nu le vrei.
Fig. 11
Sunt foarte multumita de Edding 3000 Permanent Marker, care se gaseste chiar peste tot. Am folosit culorile fucsia, rosu si verde, pe care le vedeti in poza.
Culoarea verde este mai inchisa decat as fi vrut eu, insa culoarea din stilou nu curge, largind modelul pe panza.
In poza de mai jos vedeti cum iese daca folosesti Edding 3000 verde (frunzele din dreapta jos) si un alt creion de vopsea textila, TextiLico, care se vinde la Pipoos si este cel mai ieftin dintre toate creianele sau stilourile textile folosite.
Cu TextiLico am colorat celelate frunze din Fig. 12, deasupra celor colorate cu Edding 3000. Culoarea este mai buna, dar incepe sa se intinda. De aceea trebuie sa lasi un milimetru intre centurl vopsit si linia din margine, ca sa nu iasa culoare din cadru. Nu vei obtine spatii goale, fiindca partea colorata se extinde, cat e vopseaua inca umeda.
Cel mai frumos vopseste insa Edding 4500, asa cum se vede din al treilea set de frunze, cel de sus. Fig. 12. Nu se intinde si poti obtine chiar gradatii de nuanta, daca mai dai inca o data peste primul strat.
Dezavantajul acestui creion este ca se termina repede, pentru ca este si mai subtire decat celelate doua. Deocamdata am doua cutii de creioane in care nu mai am verde. Din fericire la Pipoos se vind si creioane 'varsate'.
Fig. 12
Fig. 14
Punctele albastre sunt facute cu Marabou glitter Textil painter.
Dupa ce ati terminat de vopsit, lasati vopseaua cel putin o zi sa se usuce. Apoi o fixati cum scrie pe instructiunile vopselei folosite.
Pe cutia cu Edding 4600 scrie ca trebuie calcate desenele cu fierul cald (cat suporta materialul) timp de 5 minute. CINCI MINUTE!!! pentru fiecare portiune care a fost pictata. Nu cred ca trebuie sa va mai spun cat timp imi va lua asta. Probabil ca ma voi uita la televizor tinand fieruld e calcat pe rochie si mutandu-l din 5 in 5 minute.
Noroc ca pe langa Netflix am acum si HBO (HBO GO / on demand). Aveam inclus in abonament un pachet KPN-Plus gratis, pe care l-am schimbat pe HBO. In afara de sport, programe pentru copii si ceva porno nu am pierdut nimic! -:)!!! De cand voiam sa vad serialul Outlander, care se transmite numai pe HBO.
Aceasta este Partea II din Seria despre rochita Anei din Frozen pentru copii:
Partea I - FROZEN (I) Anna's dress (rochia de bal a Anei)
Partea III - Frozen (III) Anna's ballgown the easy way (Rochia de bal a Anei simplu de facut)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu