Ultima pagina

TRANSLATOR

miercuri, 10 aprilie 2013

Care este cea mai buna masina de cusut si ce NU trebuie sa cumperi

Inca o postare pe care o aveam in concept si ii dau drumul acum.


...... Nu e asa ca asteptati sa va spun ca marca X face cea mai buna masina de cusut?
Veti ramane insa foarte dezamagite, pentru ca nu stiu care este cea mai buna masina de cusut, desi am incercat mai multe marci si am ramas acum la Bernina. Si totusi nu pot declara ca este cea mai buna masina de cusut.

Daca intri intr-un magazin de pe aici trebuie sa stai mult ca sa decizi ce vei alege. O Bernina? Sau un Pfaff, Viking, Janome sau Brother?


Greu de ales, mai ales ca pe piata apar din ce in ce mai multe masini de cusut super performante, super computerizate, care promit marea si sarea. Indiferent ca e vorba de Bernina, Husqvaran, Pfaff, Janome sau Brother.
Probabil ca multe dintre voi se uita cu pofta la ultimele tipuri de massini de cusut 'top of the line', dar probabil ca nu realizeaza ca o masina de acest gen are si destul de multe dezavantaje:
- fiind de fapt un computer, masina de cusut are un hardware, care se invecheste;
- apar probleme la fel ca si la computere cu Beta-software, adica cu Service Packs (firmware update) care nu sunt inca bine testate si sunt scoase pe piata mult prea devreme.

O gramada de propietare de Bernina care au upgradat la Service Pack X [SP2 sau SP3, nu mai stiu care] au acum probleme cu tensiunea, cu modulul de brodat sau cu rezultatul la cusatura dreapta. De fapt se stie bine ca cea mai frumoasa cusatura dreapta o fac masinile mecanice, care nu fac si zigzag.

Eu nu am upgradat masinile mele si voi cere tehnicanului, care imi controleza masina in fiecare an, sa nu imi puna ultimele software scoase de Bernina. Astept pana vor corecta toate problemele de acum.

Nu vreau sa spun prin cele scrise mai sus ca nu trebuie sa cumperi o Bernina. Dupa cum voi declara aici oficial eu sunt 'a Bernina-girl' si intentionez sa raman asa, pana atunci cand voi realiza ca nu mai merita, pentru ca s-au prostit.

La alegerea masinii trebuie sa tii seama nu numai de criterii obiective (ce ai de gand sa cosi cu ea: croitorie? quilt? vrei sa brodeze? cati bani vrei sa dai pe o masina de cusut? etc), ci si de criterii subiective, ca de exemplu: ai de gand sa studiezi bine manualul de dimensiuni mai mari ale unei masini complicate, sau nu ai chef de asa ceva? In ultimul caz nu te aprinde pentru o masina foarte complicata, cum ar fi Bernina 820 sau 830, ci ia una cu mod de folosire mai simplu si mai robusta.

Citesc pe lista de la Bernina8series mesaje de la persoane care se vaicaresc non stop cat de prost le merge masina de cusut, cat de complicat se pune ata in masina, cat de gingasa este. Vaicareli fara sfarsit.
In afara de cazul in care ai nimerit o masina defecta din fabrica - se mai intampla! - si nu ti se poate reprosa tie nimic, cele mai multe greseli provin din necunoasterea masinii (operator error).
Solutia in acest caz este sa iei manualul si sa il citesti din scoarta in scoarta, chiar inainte de lua masina in folosire. Nu vei pricepe tot, nu vei retine tot ce ai citit, dar ai o idee de ce poate face masina si iti aduci amnite vag, mai tarziu, ca ai citit candva despre problema pe care o intalnesti, undeva in manual. Cu cat e masina mai sofisticata, cu atat este manualul de folosire mai valoros si e absolut necesar sa stii bine ce e in el.

Acum despre masinile cu defect, de care habar nu ai cand ai cumparat-o. Ai cumparat cum zic americanii o masina 'lemon' (lamaie, dar inseamna ca te-ai pacalit / ai luat plasa).

Cum sa eviti astfel de experiente suparatoare si de cele mai multe ori costisitoare? Cumpara de la un magazin (dealer), unde te poti intoarce sa faci reclamatie si sa ceri o masina care performeaza exact cum ti s-a promis cand ai cumparat-o. Tot de pe listele yahoo Bernina (internationala si olandeza) : dealerul este poate cel mai important factor care determina unde te duci sa cumperi.

Am primit intrebari pe blog daca o masina de pe internet e buna. Lasand la o parte marca respectiva, care poate sa fie foarte OK, daca ti se strica ceva: unde te duci? de unde iei piese de schimb? si cine ti-o repara? Inainte sa cumperi masina, gandeste-te la raspunsurile la aceste intrebari. Masina s-ar putea sa fie mai ieftina, dar reparatia sau schimbarea unor piese te poate costa foarte mult.
Si ce chilipir ai facut atunci?

Mai bine cumperi o ocazie de la un magazin de incredere, care iti da si garantie pentru o perioada de timp. Cel putin asa este in Olanda si sper ca si in Romania este sau va fi la fel.


Eu am un dealer foarte bun (Zijlstra naaimachines in Groningen). Il cunosc si ma cunoaste. Stie ca imi ingrijesc foarte bine masinile, ca sunt foarte atenta cum le folosesc si ca mie nu mi se poate reprosa nimic, in general. Daca vin si ma plang de o masina, stie ca e adevarat ce spun si ma ajuta sa o schimb.

Am luat odata de la el o masina de surfilat Pfaff, desi nevasta lui mi-a spus sa nu iau. Dar incapatanata cum sunt si pentru ca mi-a placut cum arata, am luat-o. Masina asta:
Dupa un timp s-a stricat. S-a ars o legatura sau cam asa ceva si ecranul (screen) era negru - deci mort. Fiind un 'touch screen' (comenzile date prin atingerea unui anumit loc pe ecran) nu mai puteam face nimic cu ea. Nu mai intelegea comenzile. Motorul mergea, dar nu imi era de nici un folos.

Mi-a schimbat-o Peter (proprietarul / dealer) si dupa doua luni .... s-a intamplat acelasi lucru. Ecranul a murit iar, arata ca o gaura neagra in masina.
I-am spus atunci lui Peter ca nu mai vreau sa aud de Pfaff computerizat cu touch screen si am schimbat-o pe o masina de surfilat Bernina 1300. Cel putin asta e solida. As fi putut sa o schimb pe un Pfaff Coverlock 3.0, care este mecanica sau cel putin nu are touch screen, dar m-am saturat de aventurile cu Pfaff-ul nou. Cel vechi, facut in Germania - alt lucru.

Deci concluzia mea: cautati un magazin unde puteti reveni, daca sunt probleme
Eu nu am inceredere in masinile vandute pe internet, daca nu stii de unde provin si nu ai recomandari de la cineva, care cunoaste firma.

Un alt aspect important, este sa incerci masina in magazin inainte de a o cumpara.
Il pui pe vanzator sa demonstreze cum merge si il rogi sa coasa cateva puncte esentiale (drept, zigzag si alte puncte, pe care le doresti). Cu ocazia asta verifici si daca tensiunea este buna.
Un magazin bun te lasa sa incerci masina inainte de a plati. Si daca in Romania nu se face asa, a venit vremea sa invete cum se servesc bine clientii care cumpara masini de cusut.

Peter are mese in magazin, unde aduce masina pe care doresti sa o iei si permite clientului sa o testeze.


Dupa ce ai cumparat masina, vei petrece mult timp (sper!) cu ea si trebuie sa te simti bine cand lucrezi.

Unele masini nu sunt foarte placute la cusut. Fie din cauza complicatiilor tehnice, fie din cauza aspectului si dimensiunilor.

Asta scriu, pentru ca o alta concluzie de pe listele de masini de cusut este ca trebuie sa te simti bine cu masina, ca sa zic asa. Sa iti faca placere sa cosi cu ea. Nu sa te enerveze sau sa te oboseasca.

Dintre masinile pe care le-am avut eu (nu sunt tinerica) nu m-am omorat dupa Singer (a doua masina) si Toyota (a treia masina) si nici dupa niste Pfaffuri, care aveau butoane pe dreapta, pe care le atingeam din greseala in timp ce cuseam si imi schimbau pasul. Ma trezeam ca mi se schimba zigzagul in pas drept sau in alt pas.


[nu stiu daca am avut-o pe asta sau un alt tip]

In schimb mi-a placut sa cos cu Elna Carina AirTronic (mecanica) si cu un Pfaff mecanic [Jeans sau cam asa ceva], pe care l-am dat unei verisoare.
A fost OK si Janome 6600 (vandut). Brother nu am avut niciodata - am acum una (Innovis 4500) dar o folosesc numai la brodat, asa ca nu stiu cum coase. Am auzit insa numai lucruri bune despre ea si despre performantele masinii Brother.

Se zice insa ca cea mai buna masina din punctul de vedere al raportului performanta / pret este Janome sau BabyLock (cred ca asa ii zice). Sunt facute in aceeasi fabrica. Si Brother, evident.

Cea mai iubita masina a mea a fost Bernina Aurora 440 QE. N-o mai am si imi pare si acum rau de ea.
[Aurora, pusa in masa portabila SEW EZI, ideala pentru quiltuit]

V-o recomand din inima, din toate punctele de vedere: e simplu de folosit si are vestitele picioruse Bernina, care sunt finisate si gandite exceptional de practic.

Dar cel mai mult va recomand sa nu cumparati o masina, fara sa o incercati si sa aveti convingerea ca veti lucra cu placere la ea si o veti indragi. Daca gasiti o astfel de masina nu trebuie sa va mai tenteze nici o alta masina, oricat de multi-performanta ar fi.

Pentru Alina, care vrea sa deschida un atelier de lenjerie si ma intreaba ce masini ar trebui sa cumpere.
Nu stiu, pentru ca nu cunosc persoane care au astfel de ateliere.
Am fost insa la curs la doua profesoare de lenjerie, foarte cunoscute in Olanda si in lume: Dini de la Danglez si Margreet de la Merckwaerdigh. Masinile lor erau mai slabe - ca sa zic asa! - decat ce am eu.
Ambele au o masina Pfaff cu dublu transport (IDT) de acum vreo 5-8 ani. Cel putin! Cumparata pentru dublul transport, care te ajuta sa cosi materialele mai dificile. Dar pot sa va spun si garantez ca Aurora, fara dublu transport coase la fel de bine.

Dat fiind ca indemanarea si cunostintele lor despre cusutul lenjeriei sunt infinit (infinit la patrat!!) superioare priceperii mele, fac minuni cu masinile pe care le au si realizeaza lenjerie, la care eu la ora asta nu pot decat sa visez.
Mai importanta decat masina este deci indemanarea celei care coase. Asta este un adevar mare, pe care l-am mai repetat de multe ori si il voi repeta si in continuare.

Cred, Alina, ca daca vrei sa faci atelier si sa cosi cu mai multi oameni in acelasi timp sau foarte, foarte mult, ar trebui sa te orientezi spre masini industriale, despre care insa eu nu stiu nimic, fiindca nu ma intereseaza.
Imi pare rau ca nu te pot ajuta. Daca aflu ceva nou, o sa tin minte sa-ti spun.

10 comentarii:

  1. Multumesc pentru raspuns!

    RăspundeţiȘtergere
  2. la cumparaturile online, sau la masinile cumparate de la intermediari ( gen supermarket, etc) garantiile se fac la service-ul firmei mame. De ex. desi am cumparat masina dintr-un magazin de masini cusut, pt service eu ma duc la sediul Brother din Belgia.

    Ce mi-ar place mie, sa stiu ca am de unde sa o cumpar dar si sa ma duc inapoi cu ea peste 1 an - 3 ani, sa o dau inapoi si cu o diferenta de bani sa imi cumpar una noua ( adica sa aiba serviciu de cumparare si vanzare masini la mana a2a). Si la fel, mi-ar place sa aiba si mini activitati periodice: cursuri/intalniri, discutii pe tema: cusut/brodat/croit etc.

    RăspundeţiȘtergere
  3. Imi place atat de mult cum te exprimi si cum pui punctul pe "i". Mi-ar placea sa am mai mult timp pentru lecturare si implicare in discutiile blogului tau.

    Iti dau dreptate in cam toate punctele amintite, desi practic fac tocmai inversul :)). Niciuna din masinile pe care le am la ora actuala (7, a VIII-a tocmai am dus-o a posta...) nu am testat-o si nici nu am avut garantie si niciuna nu a vazut vre-un mecanic de cand le am. Nu vreau sa incurajez pe nimeni sa faca la fel, fiecare e raspunzator pentru deciziile care le ia si niciun comentariu nu trebuie sa schimbe neaparat directia.

    Nu mai reusessc sa pun masinile in postarile blogului, desi inca sper sa-mi fac timp si de ele. Mai nou detin 5 masini Pfaff dintre care una cu IDT pe care iubesc asa de mult incat as sta doar la cusut si daca mi-am terminat treaba :)) exact ce-ai scris si tu ceva mai sus.
    O alta masina de cusut este Brother computerizata, tot batrana de cand lumea, dar si de aceasta sunt multumita si-i iubesc cusaturile decorative (mai mult de 100), dar nu pot sa spun ca-mi place mai mult decat Pffaf.
    Cea de-a VII-a masina este Victoria, masina de supermarket, pe care o folosesc doar cand celelalte masini sunt programate pentru alte operatii.

    Alina, intervin in discutie referitor la atelierul tau de lenjerie intima. Scuza-mi indrazneala, dar daca tu vrei sa faci lenjerie intima... sper ca stii si cum se lucreaza aceasta; automat cred ca ar trebui sa stii ce masini trebuie sa folosesti. Daca e vorba doar de marca acestora imi retrag comentariul usor intapat. Pentru ateliere, in care se lucreaza in serie (gen fabrica) se folosesc masini industriale monofunctionale. Pentru fiecare faza se foloseste o singura masina setata corespunzator (ata, pas, tensiune) pana la finalizarea modelului. Masini recomandate:
    -masinna überdeck/coverlock (care inseamna masina de acoperire, cea industriala nu arata ca si overlock-ul optic, ci ca o liniara si aceasta nu face nicio alta operatie decat cea de cusaturi de imbinare si acoperire)
    -masina de cusut care coase liniar (liniara)
    -masina de cusut care coase zig-zag (liniara)
    -masina de incheiat surfilat (overlock)
    Neaparat masini de cusut care suporta coaserea pe materiale elastice.

    Interesant este faptul ca sunt mii de masini de cusut pe piata si apar tot mai multe vazand cu ochii, problema e ca vor sa imbine atataea functiuni intr-o singura carcasa, insa dupa ce-ai cumparat-o lipseste doar ceva si acel ceva iti trebuie chiar atunci.

    Un ultim aliniat ca m-am intins ca soparla la soare :) Indiferent ce masina alegeti important este ce realizati cu ea, nu cati bani a costat!

    RăspundeţiȘtergere
  4. Foarte important articolul tau .Eu lucrez cu o Brother BN27 pe care am cumparat-o de pe net intr-o criza mare in care "Victoria"mea, adusa de sotul meu din Germania ,facea figuri .Cum am primit-o, am si inceput sa cos la ea si de un an de zile, un singur ac am schimbat ca a lovit in niste margelute si s-a rupt. In rest schimb acele doar cand cos pe jerse.O singura data am desfacut-o la graifer ,dar citisem la tine pe blog ca au existat probleme la altele si am avut grija sa-l asez bine in locasul lui.O iubesc dar tot o sa o inlocuiesc cu una industriala! Imi place magazinul lui Peter si faptul ca se poate colabora cu el.

    RăspundeţiȘtergere
  5. Eu te invidiez pentru toate cursurile la care ai participat, in special cele cu Dini si Margreet :)

    RăspundeţiȘtergere
  6. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundeţiȘtergere
  7. Buna ziua! Am asa o intrebare pentru lumea care se pricepe la masini de cusut si tesaturi... Pentru a coase uniforme scolare ce tip de masini sint cele mai indicate? Nu doresc de astea computerizate, care se strica sau trebuie reglate la tot pasul. Multumesc anticipat!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cel mai simplu ar fi o masina second hand , mecanica , cu graifar rotativ nu oscilant , cu masa .

      Eu am gasit un Pfaff 262 ca 4ooRon in stare perfecta la un magazin de mobila second hand care aducea diverse obiecte din Germania cu pedala , motor si masa cam ca in linkul urmator

      http://www.quoka.de/handwerk-hausbau/geraete-maschinen/c2925a108394084p67694673/naehmaschine-pfaff-262.html

      Aceasta masina strapunge orice material , piele groasa dar si broderii fine , panze foarte delicate fiind fabticata ca masina de broderie si cusut dar care a dovedit ca poare strapunge si prelata froasa in 4 straturi .

      Asemanatoare sunt si Pfaff 260 , 360...rtc dar sa fie masini model mai vechi complet metalice

      Aceata masina coase zi zigzag si drept dar preferabil ar fi sa aveti 2 masini mecanice second hand din metal masiv nu plastic - diferite :

      1 o masina liniara pentru cusut drept - un Pfaff , Singer , Adler , Elna ... etc pe la 400 ron
      2 o masina care sa surfileze industriala le la 600 ron cu care sa faceti inclusiv butoniere .

      Cum a scris si autoarea articolului nici o masina care face modele si zigzag nu ve coase absolut drept ca una liniara deoarece axul acului vibreaza putin lateral .
      Adica impunsaturile nu sunt perfect aliniate pentru un ochi avizat se observa diferenta si de aceea in industrie se lucreaza cu masini liniare .

      Ștergere
  8. Sa stiti ca exista un astfel de magazin unde puteti sa incercati orice masina de cusut Brother sau Bernina. Eu am cumparat un Brother Innov-is 950 si sunt foarte multumita de ea. Este o domnisoara tare draguta acolo care va poate da toate informatiile necesare. Mai este un vanzator acolo care pare morocanos si nici nu iti vine sa vorbesti cu el, pare scarbit . Puteti sa veniti si cu materialele pe care vreti sa lucrati, iar daca nu aveti metariale au ei. De asemenea va fac instructaj dupa ce achizitionati masina. La mine a durat in jur de o ora si 15 minute. Garantia este in acelasi loc in care este si showroom-ul, si dau si garantie de 3 ani. Showroom-ul il gasiti pe strada sabinelor la numarul 8, in Bucuresti.

    RăspundeţiȘtergere
  9. unde gasesc magazin cu masini de cusut BERNINA? multumesc

    RăspundeţiȘtergere