Ultima pagina

TRANSLATOR

duminică, 7 aprilie 2013

Dupa o lunga vacanta pe blog, iar tricotaje

Iata ca revin cu noutati si cu ultimele creatii in tricotaj. De fapt am mai multe proiecte in santier, pe care vi le voi arata la timpul potrivit.

In afara de Pastele protestant si catolic de pe 31 martie, pe care l-am sarbatorit facand mancare la banda rulanta pentru doua mese de Paste, pe care le-am dat, am avut o suparatoare infectie la o masea, care m-a cam facut KO, inainte si dupa rezolvarea problemei. In cele din urma s-a soldat cu o mica operatie si vinerea trecuta, dupa ce anestezia s-a dus si au inceput sa ma doara suturile pe gingie, am tot stat ca o curca plouata si nu am mai putut scrie nimic pe blog, cum imi propusesem.

In plus, din cauza problemelor cu maseaua nici n-am mai ajuns sa mai ies in lume, adica pe blogul meu si pe blogurile altora.
Asa ca nu mai sunt la curent cu ce se intampla in 'lumea noastra'. Dar voi recupera cat mai repede.

Am sa va dau celor care tricoteaza un model de guleras pentru pulover pentru copil sau chiar pentru doamne si domnisoare. Un model pe care l-am inventat eu insami si care - dupa mine -  arata foarte bine si se finiseaza simplu si frumos.

Povestea acestui guler

Am facut un pulover surpriza pentru Dodo, careia ii sta foarte bine cu roz.



Modelul este modelul meu standard pentru 1 an (marimea 80, europeana). Dupa primul pulover de care am fost multumita, am scris intr-un caiet pe cate ochiuri pun fata sau spatele, cate randuri lucrez, cat si cum scad, etc.
Cand vreau sa fac ceva penru Dodo sau Jojo, scot caietul si incep sa pun ochiuri, fara sa-mi mai bat capul. Variez numai culorile si detaliile, pentru ca folosesc mereu lana Phildar pentru bebelusi (este foarte frumoasa si pufoasa, are si lana in ea si se spala la masina de spalat. Ce mai poate dori o mama sau bunica mai mult pentru bebelus?).


[Cam asa arata un 'schematic' in caietul meu de tricotaj, 
in toate limbile, amestecate in mod babilonic: romana, olandeza si engleza]

Apropo. Daca va intereseaza, pot sa va dau modelul daca gasiti lana sa lucrati cu andrele de 3 mm. Nu atat numarul de ochiuri, pe care il vedeti mai sus (pentru ca st. = stitches = ochiuri), dar mai ales cum se scade pentru umar sau pentru gat si cum se face maneca, ).

Lana este Phildar Partner Baby, culoarea roz (eglantine). 
Pe pelota scrie sa lucrezi cu anderele 2 -2,5 mm, dar cum eu lucrez strans... As putea de fapt sa tricotez lana asta si cu andrele 3,25 mm.

Acum sa revin la povestea puloverului roz.
M-am gandit cand am inceput sa tricotez ca nu mai vreau dungi si am facut tricotaj 'brocat' (adica modelul lucrat pe fata in relief, cu ochiuri pe dos / purl stitches).
Am vazut intr-o revista modelul si mi-a placut.

Se lucreaza asa:
(marginea) * [2 ochiuri pe dos, 10 ochiuri pe fata = purl 2, knit 10]
Randul urmator (pe dos) se lucreaza in asa fel incat sa ai modelul de *[ 4 ochiuri pe dos - 8 ochiuri pe fata]
Apoi lucrezi 3 randuri cu acelasi numar de ochiuri in model *[6 ochiuri pe dos - 6 ochiuri pe fata]
Si inca doua randuri in sens invers: intai *[4 ochiuri pe dos - 8 ochiuri pe fata] si ca sa termini bulina (polka dot) *[2 ochiuri pe dos, 10 ochiuri pe fata].

Dupa ce lucrez 3 randuri ciorapeste (stockinette), incep iar modelul, dar intercalat.
De ce 3 randuri? Pentru ca modelul are 7 randuri si lucrand inca 3 randuri ciorapeste (10 randuri in total) pot sa incep modelul pe fata, ceea ce inseamna ca vad bine unde intercalez bulinele. E mai clar pe fata, decat pe dos.

Din nefericire se cam strang ochiurile pe fata si nu sunt bulinele foarte vizibile, cum m-am asteptat eu.


De aceea trebuie intins bine tricotajul [blocking], dupa ce il termini si il speli.

[gulerul vazut din spate]

[puloverul vazut din fata]
Dar acum cum se face gulerasul.



1. Iei intai ochiurile in jurul gatului cu andrele circulare, ca sa stii de cate ochiuri (numar X) ai nevoie la guler. Lasi deoparte puloverul, dar nu rupi firul de lana, pentru ca dupa ce faci gulerul vei tricota cu el incontinuare. Poti de fapt sa si rupi firul, ca sa incepi gulerul, dar va trebui sa faci apoi nod cand revii la terminarea gatului.

2. Gulerasul e mai bine sa-l faci dintr-o pelota noua sau cu un rest de la pulover. Montezi pentru guler (cast on) un numar dublu de ochiuri fata de ochiurile de la gat (numar 2X) si lucrezi 4 randuri in bob de orez (seed stitch). Apoi 4 randuri ciorapeste (stockinette).

3. Scazi, tricotand 2 ochiuri impreuna (knit 2 together). De la numarul de ochiuri 2X ai acum exact acelasi numar de ochiuri ca la gat. Am mai lucrat un rand - sau doua? - ca sa imi fie mai usor la tricotatul gulerului de gat, sa nu am incretiturile sa ma incurce.

3. Pui gulerul cu spatele pe fata puloverului si tricotezi DE PE DOSUL PULOVERULUI, dar iei ochiurile impreuna LUCRAND ciorapeste pe fata (knit stitch). Iei impreuna un  ochi de la guler cu unul de la gat si le lucrezi pe fata. Lucrezi de fapt cu trei andrele: doua sunt andrelele de la gat si de la guler, cu a treia andrea lucrezi ochiurile impreuna.
Pe fata vei avea un rand ca la punctul lenes (ridge / purl sttiches). 
Uitati-va inca o data bine la prima poza.

Puteti sa faceti si altfel, sa nu mai apara randul pe dos (purl) pe fata, dar mie imi place mai mult cu marginea elasticului de la gat bine demarcata. Chiar daca faceti abstractie de gulerasul incretit si va uitati numai la elasticul de la gat, e mai frumos cu randul pe dos (purl).

4. Acum lucrati elastic la gat - cat doriti de inalt - si incheiati de preferinta cu acul (vezi postarea in care explic cum se incheie cu acul).


Cum am incheiat slitul de la gat (uitati-va iar la prima poza, ca sa vedeti cum arata slitul)
Am luat ochiuri de o parte si de alta a slitului si in randul urmator (pe dos) le-am incheiat direct, lucrand insa ochiuri pe fata (knit stitches / bind off). Cand am ajuns la varful (V) al slitului, am scazut doua ochiuri de o parte si de alta (decrease 2 stitches), in timp ce incheiam (bind off).

Norei mele i-a placut atat de mult modelul, adica gulerul, ca mi-a mai comandat un pulover identic si pentru Jojo, dar ceva cu albastru. Culoarea ei.

Intre timp am mai facut o jacheta din lana Drops, dar pentru Jojo, pentru la toamna.


Nu-mi place cum am pus nasturele. Ar fi fost mai bine daca ar fi stat mai sus, chiar langa gat.
Dat viitoare cred ca voi pune primul nasture chiar in primul rand de la gat (iau ochiuri si fac butoniera orizontala cand lucrez al doilea rand. Sau poate mai bine cand lucrez al treilea rand).


Am mai facut o jacheta pentru o alta fetita. Am experimentat cu incheierea cu picou (picot bind off) la tiv. Am facut picourile (picot) prea mari.

M-am saturat de fapt de acest model. Dar mai am o ultima jacheta de facut pentru Dodo in culori in degradeu de violet si una pentru nepotica fratelui meu din Romania.

Acum sa vad cand mai reusesc sa pun postarile despre curatenie si despre bucatarie, pe care le aveam in  agenda, ca sa zic asa...-:)!

Un comentariu:

  1. Ma bucur ca ai revenit! Ti-am simtit lipsa!
    Ce "bogatie" de pulovere si jachete! Felicitari, esti foarte harnica si indemanatica.

    Te pup,
    Claudia

    RăspundețiȘtergere