Ultima pagina

TRANSLATOR

miercuri, 24 aprilie 2013

Tipar de fusta evazata / gored skirt (I)

Ieri m-am intalnit cu nora mea, Thea, care doreste mult o fusta de vara. S-a nimerit bine fiindca vreau sa revin la croitorie, dupa atata tricotat. Si mai vreau sa-mi fac si eu o fusta dreapta de vara, dar evazata la tiv (bell shape).
Ne-am hotarat amandoua pentru modelul de mai jos de la Simplicity.


Tiparul il am in revista lor, Simplicity,  numarul 1 din 2012 (modelele 28-35 pentru fiecare tip de fusta de mai sus).


Schema fustei, unde se vad mai bine detaliile de design este asta:


Mi-a zis ca vrea o fusta chiar deasupra genunchiului. Sau a spus ca o vrea sub genunchi??? Uite ca am uitat, dar daca e prea lunga se poate scurta. Si mai vrea o fusta lunga, moda maxi din anul 1970. Pentru fusta lunga cred ca am sa folosesc modelul B. Pentru mine aleg modelul C (care este pe manechinul din dreapta). Pentru asta am nevoie de batist de bumbac, ceva care cade foarte suplu. De fapt pentru toate fustele astea e nevoie de un material suplu, nu rigid ca hartia.

Am de gand sa ii fac intai un tipar de fusta clasica, pe care sa-l folosesc ca sa controlez daca trebuie facute schimbari la tiparul comercial inainte de a o proba pe Thea.
De la tiparul comercial am sa folosesc detaliile de la design (cat surplus / ease, largimea la tiv, etc.).

Ca sa va fiu si voua de ajutor, pentru ca nu aveti probabil revista de la Simplicity, am sa va arat cum se modifica tiparul personal de fusta clasica si voi prezenta mai multe metode, despre care le-am citit in cartile mele sau pe care le-am invatat la cursuri.
Pe urma am sa fac un tutorial despre cum am cusut eu aceste fuste dupa metoda de la Simplicity. S-ar putea insa sa mai modific etapele de coasere.

Acum trebuie sa fac intai tiparul de fusta clasica pentru Thea si unul recent pentru mine. Pe mai tarziu.


================================================
Aceasta este prima parte din seria 'Fusta evazata / gored skirt'.

Partea II:  Tipar de fusta evazata / gored skirt (I)

Pentru persoanele interesate recomand sa citeasca intai:

Cum se face tiparul de fusta clasica
Linia taliei la fusta / Probatul fustei
Tiparul de fusta dreapta (clasica) si burticile cititoarelor

Un comentariu: