Ultima pagina

TRANSLATOR

joi, 12 iulie 2012

Constructia fustei drepte (metoda deosebita, dar pentru avansati)

Am gasit iar ceva fenomenal si foarte util: un video tutorial despre cum trebuie cusuta (construita, de fapt) fusta cu talie ridicata (high waisted skirt).
Metoda este mai putin complicata decat pare la prima vedere, daca stai sa o diseci si sa intelegi ce face cea care demonstreaza. Nu este insa pentru incepatoare, pentru ca trebuie sa vizualizezi, adica mai bine zis sa ai ceva habar de cum se face o fusta captusita cu slit.
Desi daca ai face o fusta dreapta fara slit, sau daca ai lasa slitul captuselii sa-l finisezi cu mana, ar mai merge.
In al doilea rand felul in care explica cum potrivesti partile pe fata si sucesti fusta ca sa le cosi pe dos, e mai putin clar. Daca ar fi lucrat cu tivuri marcate, ar fi fost mai usor de urmarit pentru incepatoare. Sa vad daca o voi face vreodata sa pun poze in care se vede cum trebuiesc potrivite marginile.

Trebuie insa urmarit videoul cu mare atentie si trebuie oricum vazut de cateva ori. Eventual incepeti constructia - dar numai dupa ce cunoasteti videoul bine!!! - si opriti sau dati inapoi filmul, cand nu pricepeti. Eu asa fac cu dvd-urile de croitorie. E ca un fel de curs, cu o profesoara virtuala.

Fusta demonstrata e o fusta ca asta de mai jos, cu talie ridicata. Poza e a unui model de la McCall, care a iesit din productie (out of print). O alta poza cu fusta cu talie ridicata nu am gasit.

Videoul este facut de o profesoara de la sectia de moda de la o universitate din California. Dureaza cam 45 de minute si uneori se incarca greu. Rabdare si iar rabdare.

Inainte sa plasez viedeoul trebuie sa il dedic (in ordine alfabetica) Adinei, lui Geany si lui Izi, pentru pasiunea lor pentru cusut si reactiile trimise.
Si mai ales lui Ion Croitoresc (cum o fi numele lui adevarat, nu stiu!), care face lucruri atat de frumoase si le arata pe blogul lui, Croitoresc. Sper sa aibe timp sa se uite si sa-l intereseze acest mod mai putin obisnuit de asamblarea fustei. Pe care el, de profesie, cred ca-l stie.


Acum nu am timp, dar daca aveti nevoie, imi voi gasi timp sa comentez, ca sa ajut pe  cine nu intelege engleza sau nu atat de bine ca sa urmareasca tot ce doamna profesoara. Mai ales ca are un accent scandinavic...
PS. Sunt foarte curioasa ce parere aveti despre acest filmulet.
Si va mai previn inca o data ca se mai poticneste, daca e incarcata reteaua de pe YouTube.

Un comentariu:

  1. Da mie mi se potriveste, multumesc pentru dedicatie. Mereu zic ca ma uit pe lectiile lui Nancy (astea le am), dar timpul trece mult prea repede. Si sunt sigura ca am de invatat, poate nu m-as mai chinui la unele etape...asa ca multumesc am mai invatat ceva, mai ales la partea cu fermoarul prins atat de perfect cu captuseala.

    RăspundețiȘtergere