Ultima pagina

TRANSLATOR

luni, 2 iulie 2012

Asamblarea blocurilor in quiltul cu puisorii

Dupa ce am terminat blocurile la quilt (cele cu moara de vant si cele cu puisorii aplicati)  le aranjez cum vor veni in quilt.



Dat fiind ca am trei culori (sau mai bine zis nuante) de puisori, nu ii pot pune la intamplare, adica sa se ingramadeasca aceeasi nuanta intr-un colt si sa-mi strice balanta culorilor.
Le pun intai mai mult sau mai putin la intamplare si apoi rearanjez blocuril, daca e nevoie.

Paranteza. Design wall si 'viewer' (vizor) pentru quiltuit

Quilteuzele mai mult sau mai putin de profesie, cele care se respecta sau sunt foarte fanatice in practicarea acestui hobby au un 'design wall' (un perete pentru design), care arata asa:

  
Poza este de pe un site (dollar store crafts) in care ti se explica cum se face.
Pe mine nu ma intereseaza un design wall, pentru ca nu am loc, desi am o camera de 4m x 4m numai pentru croitorie si restul de ocupatii textile. Vreau de fapt sa spun ca nu am un perete liber, unde sa-l pun.

O alta metoda de a verifica daca combinatiile de culori sunt bune, e sa foloseti un 'viewer', care functioneaza ca vizorul de la usa. Probabil ca l-ati putea folosi pe acela, dar nu sunt sigura nici de asta.
E vorba de aceasta scula:
Eu l-am cumparat pe al meu de la magazinul nostru de quilt din Groningen. Se vinde si la Nancy's Notions cu $ 6,99. Poate in alte parti e si mai ieftin, iarasi - nu stiu.
Uitandu-te prin el vezi quiltul micsorat, deci atentia se muta de la blocuri la imaginea de ansamblu, ceea ce te ajuta sa evaluezi mai bine ce ai facut.
Chestia asta o folosesc din cand in cand, cand am mai multe culori in quilt.

In general pun blocurile pe pat sau pe jos si ma uit la ele de la o oarecare distanta. Uneori fac poza cu camera digitala si sterg pe urma imaginile.

Acum hai inapoi la puisori. 





Dupa ce i-am pus definitv, incep sa strang doua cate doua blocuri, pe care le prind cu ace de gamalie dupa sistemul 'varful acului indica unde trebuie sa cos'. V-am mai povestit despre acest sistem pe care l-am invatat de pe un video cu Marcy Tilton.


Observati ca grupez blocurile de pe acelasi rand si, mai ales!, exact in ordinea in care vor fi cusute in quilt.


Dat fiind ca randurile incep cand cu un bloc cu moara de vant, cand cu un bloc cu puisorii, trebuei sa fii atenta cum ii cosi. Am facut de doua ori o greseala din neatentie  si a trebuit sa desfac cusatura si sa cos iar, fiindca altfel as fi avut blocuri in quilt in care  imi aparea puisorul cu picioarele in sus.



Poate nu intelegeti acum prea bine ce zic, dar daca din intamplare veti face aceeasi greseala ca mine, veti intelege.

NB. Pentru incepatoare
Lasati blocurile aranjate ca in prima poza. Apoi incepeti sa coaseti primele doua blocuri, adaugati un al treilea... si asa mai departe pana terminati randul.
Apoi incepeti randul urmator.
Se cos intai randurile.
Cusutul in felul acesta e mai putin repede decat 'chain piecing' (metoda de mai sus, doua cate doua blocuri, perechile de blocuri cusute una dupa alta), dar e mai sigur si va ajuta sa intelegeti sistemul.

Am cusut intai toate randurile:



Acum cos rand de rand si pe urma pun bordura pe doua parti opuze. Exact de [marimea quiltului + doua tivuri].


Am facut duminica trecuta poze detaliate pentru un alt tutorial despre pusul bordurii la quilt. Mai am inca putin de fotografiat si il voi posta.
Diferenta dintre acel quilt (cu pisicutele) si acesta cu puisorii este ca acolo nu am blocuri in colturi, ci numai borduri care merg pe toata latural verticala sau orizontala. Stati sa va arat una din poze, ca sa vedeti ca acolo nu am blocuri in colturi, ceea ce schimba numai putin tehnica.
Ah, da acum puteti vedea si de ce incep cu latura cea mai lunga. Daca as fi inceput cu cea mai scurta, ar fi trebuit sa tai latura lunga de dimensiunea: [lungimea quiltului + 2x latimea bordurii scurte + 2x tivuri]. Imi e mai simplu sa tin bordurile mai scurte. Nu atat la cusut, cat la taiat.


Bordura in quiltult cu puisorii.
Am taiat bordura in latimea pe care o voiam + 2 tivuri. Intai am verificat cum ar arata bordura si quiltul pe a doua bordura. Daca pui numai o bordura, nu ai nevoie de acest control.
Bordurile lungi nu sunt inca cusute, le-am pus numai deasupra quiltului, ca sa vad cum iese. As putea sa cos si in pozitia asta un bloc intre borduri, cu doua tivuri care se opres exact in punctul / varful patratului - dar ar fi complicat.
De ce sa ma complic cand nu e nevoie?!?

Am incercat intai roz uni, dar nu mi-a placut, pentru ca e prea stearsa combinatia! (de fapt daca ar fi fost quiltul facut dupa gustul meu, as fi pus albastru mai deschis cu puisorii galbeni, nu roz).


Mai bine acest roz cu imprimeu:


Bordura se pune asa. 
1. Daca NU am bloc la colturi incep cu cele doua borduri de pe latura cea mai lunga.

2. Daca ai bloc la colt, nu conteaza cu care incepi. Cosi o bordura pe o latura si apoi o cosi pe cea de pe latura opusa.
* Patratul din colt are latura egala cu [latimea terminata a bordurii + 2 tivuri].
* Tai patratele si le cosi la cele doua capete ale bordurii.
* Apoi atasezi bordura ca in poza de mai jos, avand grija ca tivul dintre bordura orizontala si patrat sa coincida cu tivul dintre bordura verticala si centrul quiltultui.

Dupa ce ai cusut-o, calci inati cusatura asa cum este (veri poza de mai jos), apoi o desfaci si calci tot quiltul pe fata.


Restul - sau mai bine zis un tutorial mai detaliat (cu exceptia patratului din colt)... data viitoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu