Ultima pagina

TRANSLATOR

joi, 31 mai 2012

Cum se increteste la masina (video)

Daca va plac hainele cu parti incretite si vreti sa stiti cum se fac mai simplu, am ceva frumos pentru voi.


Tiparul este facut de Sandra Betzina pentru Vogue (V1275).


Am vazut azi dimineata un video pe YouTube despre incretitul la masina. Un video facut de Marcy Tilton, pe care o urmaresc cu cea mai mare atentie. Uitati-va ce interesant este!


Ca de obicei, pentru cine nu intelege bine engleza, rezumatul in limba romana.
In mare face asa:

1. Coase pe dos  un zigzag pe linia de incretit, dar transporta inca un fir de ata sub zigzag (la ea este un fir verde, ca sa se poata vedea in video. Nu cred ca face haine in care lasa un fir de o astfel de culoare fistichie si distonanta).

Eu fac asta asa (metoda de la quiltuit free motion - cum incepi,  pe care am adaptat-o la croitorie)
*  Bag si scot acul in material manual (invartind rotita sau cu butonul 'ac jos, ac sus'  de la masina, daca are functia asta).
* Ridic transportorul, ca sa pot misca materialul putin spre mine.
* Trag in acelasi timp de capatul atei de sus, care se vede si de ata de sus dupa pasul facut. In felul asta imi iese ata din suveica deasupra si o pot scoate cat vreau de lunga.
* O trag sa imi iasa cat de lung vreau firul de care am nevoie ca sa cos zigzagul peste el.
* Repozitionez materialul sub ac in asa fel incat acul sa intre in acelasi loc.
* Las piciorusul in jos si cos un pas-doi inainte si apoi un pas-doi inapoi, ca sa fixez capatul atei.

Puteti face si cu fir separat, dar asta insemna ca trebuie sa il fixezi la ambele capete, infasurat pe bold, altfel iese cand tragi. De aceea trebuie fixat la inceput -cusut inainte si inapoi, cum am scris mai sus. Ca sa nu ai decat un capat in care trebuie sa il infasori pe ac de gamalie, sa nu iasa la tras si sa nu deteriorezi zigzagul cand tragi de fir.

2. Pe dos tragi de firul pe care l-ai cusut sub zigzag ca sa incretesti materialul. Fixezi firul infasurat  pe un bold, cum se vede in video.

Acum vine partea ei, brilainta, de care nu am citit nicaieri pana acum (poate voi stiati asta!).

3. Dupa ce a aranjat incretiturile bine, sa fie uniforme, le abureste cu fierul de calcat, sa se niveleze (plus aburul mai face materilaul sa se stranga, daca are fire naturale in el). Nu le calca, ci numai se expune la abur fierbinte.
Dar poate poti sa le si calci, daca se poate calca materialul si isi revine dupa ce il speli / porti.

4. Apoi coase la masina doua tighele de o parte si de alta a zigzagului. Asta e cusatura finala. Genial.

Dupa mine poti scoate dupa aceea firul ajutator cu zigzagul, daca nu iti place, pentru ca cele doua tighele iti fixeaza cusatura. Asta pe materiale care nu sunt elastice.

Un comentariu:

  1. Buna!pentru mine,postarea asta e o mare descoperire!!Multumesc mult pentru ca le impart si cu noi:)

    RăspundețiȘtergere