Ultima pagina

TRANSLATOR

sâmbătă, 20 decembrie 2014

Quilturi de papusi (partea tehnica)

Quilturile sunt in masina de spalat si am putin timp sa scriu despre partea tehnica.



Voi scrie despre quiltul cu patrate si patrate din doua triunghiuri, cu care este invelita papusa. 
Este mai putin frumos decat celalat, pentru ca nu trebuia sa folosesc alb in blocurile de la margine / mijloc (alb si magenta / ciclamen), care sunt marcate cu verde in poza de mai jos. Nu am luat in considerare faptul ca blocul alb va fi alaturi de jumatatea alba a blocului din doua triunghiuri. 

1. Dupa ce am taiat toate blocurile si am cusut blocurile din doua triunghiuri, le-am asezat pe planseta de calcat, formand modelul blocului final. Daca nu le-as pune asa, as gresi la cusut.

Apoi le-am lipit unde trebuie sa cos, asa cum vedeti in pozele de mai jos. 





2. Stiti deja ca eu folosesc lipiciul la cusut blocurile de quilt. Va sfatuiesc sa faceti si voi ca mine, pentru ca nu veti putea coase cu atata usurinta si precizie daca folositi ace de gamalie (pins) sau insailati blocurile (basting).



Lipiciul pe care il folosesc (1 euro). 

Va rog sa va uitati bine la lipiciul din poza de mai sus. 
Veti vedea ca este putin transparent, nu opac, asa cum sunt batoanele de lipici Pritt, care sunt mult mai scumpe si deci ar trebui sa fie de calitate mai buna. Nu sunt, cel putin nu pentru ce vreau eu sa folosesc lipiciul. 
De aceea va sfatuiesc din inima sa nu folositi lipici Pritt, care este prea vascos ('taai' in olandeza). 
Aveti nevoie de un lipici care se apropie mai mult de gel, decat de pasta solida de lipit. 

A doua conditie este sa fie solubil. 
Verificati daca lipiciul este solubil in felul urmator: 
* Puneti putin lipici pe un deget si incercati sa vedeti daca dispare, daca va spalati pe mana numai cu apa. 
* Daca dispare complet, fara sa lase nici o urma, este lipiciul de care aveti nevoie.


IMPORTANT: Nu e nevoie sa folositi decat foarte, foarte putin lipici in punctele esntiale: COLTURILE si MIJLOCUL blocului. (Just a touch of glue, no more!!!)

Am citit de curand un mesaj pe grupul de la Yahoo Bernina8Series, in care cineva se plangea ca a pus prea mult lipici si quiltul a devenit prea rigid. A trebuit sa il spele inainte de a continua sa coasa bieul (binding) pe spate. Asta s-a intamplat pentru ca a folosit lipiciul recomandat de Sharon Schamber: Elmer's School Glue, un lipici lichid

Si eu am inceput sa lucrez cu lipici folosind lipici lichid, cum recomanda Sharon Schamber, dar am constatat ca nu este bun, pentru ca trebuie calcat ca sa se usuce si sa fixeze partile lipite, dupa care intareste materialul dupa calcat. Materialul devine foarte tare, ca si cum l-as fi dat cu latex lichid, care devine solid. In plus, materielul textil nu mai este de loc suplu si maleabil.

Daca folositi lipiciul pe care vi-l recomand eu, nu lipich lichis, nu veti avea aceleasi surprize neplacute ca doamna din America, care a scris despre asta pe grup.

Ideea lui Sharon Schamber este brilianta si merita sa fie aplicata, dar nu orbeste. 
Nimeni nu ne impiedica sa o imbunatatim.

Eu am aruncat deja toate lipiciurile lichide pe care le-am incercat, din dorinta de a gasi echivalentul european al lipiciului Elmer's School Glue. 
Sunt foarte convinsa ca problema cu materilul foarte rigid nu este cauzata de marca de lipici folosit, ci de faptul ca e vorba de lipici lichid.
Singurul lipici lichid cu adevarat superb este Roxanne's basting glue, care e facut special pentru textile si care este mult mai scump decat lipiciul meu de papetarie.
 

3. Cand pozitionati al doilea bloc peste blocul pe care ati pus lipici, aveti foarte mare grija sa se suprapuna TOATE colturile. Nu numai cele lipite, ci MAI ALES colturile opuse. 
Unitatile de blocuri nu vor iesi perfecte, daca liniile perpendiculare pe cusatura nu coincid pe toata lungimea si daca colturile opuse nu se suprapun.


4. Se intampla uneori ca blocurile sa nu fie exact de aceeasi dimensiune. Daca diferentele nu sunt prea mari (vezi coltul din stanga jos, unde blocul de culoare roz este cu 1 milimetru mai mare decat cel alb) le poti corecta atunci cand cosi. 
Ca sa corectez, aranjez blocurile in asa fel, ca sa se suprapuna colturile opuse si cos tinand seama numai de marginea blocului alb, daca are dimensiunea corecta. Daca este insa mai mic decat ar trebui sa fie, cos tinand seama de latura blocului roz.

Daca as suprapune blocurile, ghidandu-ma numai dupa coltul din stanga jos, as schimba unghiul din coltul opus, care nu ar mai fi de exact 90 grade. Imi va fi dupa aceea mult mai greu sa corectez coltul din dreapta jos. 

Cred ca intelegeti acum de ce este atat de important sa controlezi daca si colturile opuse cusaturii sunt perfecte.
Cred ca nu mai e nevoie sa intrebati cum am descoperit acest adevat! -:)!!!

5. Folosesc un singur ac de gamalie (pin). Nu ca sa sa imi tina blocurile in pozitia corecta (asta fece lipiciul), ci ca sa stiu unde cos. 
Este foarte usor sa gresesti si sa cosi doua laturi care nu trebuie sa fie cusute una de alta. 
Am si aceasta experienta si detest sa descos, ca sa repar greselile.



 6. Asa arata blocurile lipite in randuri.



Pe fata...



... si pe dos (acele de gamalie nu sunt folosite decat sa-mi inice unde trebuie sa cos)
.
7. Cos 'in lant' (chain piecing).
Termin mai repede daca cos intai primul bloc din primul rand de al doilea bloc din primul rand, apoi direct - fara sa tai atele - primul bloc din al doilea rand de al doilea bloc din al doilea rand... si asa mai departe.

8. Randul cu patratul mare trebuie insa cusut pe etape: 
* intai patratele mici, asa cum se vad in poza;
* dupa ce le-am calcat, le cos ca sa formez un bloc din patru patrate
* apoi cos blocurile laterale de patratul mare, din centru.

8. Dupa ce am terminat de cust randurile si le-am calcat, le cos unul de altul, tot in ordinea in care apar in blocul final.

9. Apoi pun bordurile, fac sandvisul si quiltuiesc la masina.

Ramane sa mai scriu despre quiltuit si am terminat cu quilturile de papusi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu