Ultima pagina

TRANSLATOR

vineri, 19 decembrie 2014

Cadouri de Craciun - Quilturi miniatura de papusi (II)

Am terminat de montat cele doua paturi de papusi si quilturile pentru papusile nepotelelor mele, gemene, Dodo si Jojo. Paturicile, cum se spune in Romania la quilturi.



Intentionam sa fac si lenjerie de pat, dar mi-am schimbat planurile din motive practice. Ca sa fac un cearsaf care sa stea pe patul de papusa, fara sa se miste in toate partile, as fi avut nevoie de o saltea. Papusa nu are nevoie de saltea. De aceea in loc de cearsaf am facut tot un fel de quilt, alb pe alb.
Am renuntat (deocamdata) si la perne, pentru ca Dodo si Jojo nu dorm inca pe perne. E un obiect care nu le-ar spune nimic.



Quiltul pe care l-am facut este si saltea si cearsaf in acelasi timp.
Nu este insa terminat. Dupa ce am terminat de quiltuit (free motion), am taiat marginile sa fie mai mari decat imi trebuie si am surfilat la overlock (serger). 



Abia dupa ce voi spala toate quilturile (albe si roz) in masina de spalat si voi vedea cat intra la apa vatelina (batting), am sa finisez marginile la quilturile saltea/ cearsaf.



 Quilturile roz sunt finisate cu bieu (binding), cusut pe dosul quiltului cu mana. Nu-mi place cum arata cusut la masina. 
Desi imi ia mai mult timp sa termin un quilt, este mult mai frumos si arata mai ingrijit.



Mai jos vedeti intai cum arata fata unui quilt, inainte de a-i pune vatelina (batting) si dosul (backing). Sub el este quiltul finisat, dar nu si spalat la masina. 
Dupa ce il voi spala si usca, nu va mai arata tot atat de neted, pentru ca vatelina (Hobbs 80% bumbac si 20% poliester) va intra putin la apa. 
Quiltul va semana ca aspect cu vechiurile quilturi (antique look). Daca as pune vatelina din poliester 100% ar ramane asa cum il vedeti.




Fata quiltului terminata...




... quiltul terminat.

As mai avea de povestit despre cum am cusut quilturile (tehnica) si despre quiltuit in general, care dupa cum vedeti cum schimba cu totul aspectul quiltului. 
Din lipsa de timp revin mai tarziu cu aceste detalii.

Spor la pregatirile de Craciun!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu