Ultima pagina

TRANSLATOR

vineri, 12 decembrie 2014

Doua metode diferite de cusut pantalonii (sewing pants: Burda or McCall's?)

V-am spus ca experimentez cu diferite tipare si metode de cusut.

Am observat de curand ca Burda foloseste alta metoda de cusut pantalonii de pijama decat McCall's. Le-am incercat pe amandoua si constat ca prefer metoda de la McCall's, desi pana acum am folosit exclusiv metoda de la Burda.

A) Cum trebuie sa cosi, urmand explicatiile din tiparele Burda:




1. Se cos cele doua jumatati ale pantalonului (figura 13),
2. pe care le bagi una in alta (figura 14, fata pe fata / right side on right side= fata materialului / right side este colorata in gri ).
3. In final cosi rascroitura pantalonului (figura 15).

NB. Nu stiu daca se zice rascroitura pantalonului la ceea ce se numeste 'crotch' in englezeste. Daca imi spuneti cum se numeste in romaneste, o sa corectez!

B) Cum trebuie sa cosi dupa metoda de pe tiparele McCall's:


Scrie foarte clar in engleza, dar pentru cine nu citeste in engleza:
1. Se coase o jumatate de fata (14) de jumatatea de spate (13) corespunzatoare (figura 1). Repetati pentru celelalte doua jumatati.

2. Suprapuneti cele doua jumatati cusute si coaseti rascroitura pantalonului. 
Mai coaseti inca o data la 6 mm de prima cusatura, dar in tiv, si taiati foarte aproape de a doua cusatura in tiv. Se coase numai pe portiunea curba, cum se vede atat in figura 2 cat si in figura 3.

3. Abia acum coaseti cusaturile laterale (figura 3).

Observatii: 
* Acest tipar este pentru pantaloni de pijama din material de jerseu. Finisarea descrisa este finisarea tipica pentru jerseu, daca nu folosesti masina de surfilat (overlock) sau zigzag. O puteti folosi si la finisarea cusaturilor laterale la t-shirt (tricou).
Asta pentru ca jerseul nu se destrama. 
* Daca folositi material tesut, dati si un zigzag peste a doua cusatura si taiati. Sau taiati intai si apoi finisati cu zigzag, daca asta este metoda pe care o folositi.
* La material tesut: a doua cusatura (in tiv) se face numai pe partea rotunjita a rascroiturii pantalonului , ca sa puteti desface apoi tivurile la mijlocul fatei si al spatelui, pe portiunea dreapta, cand le calcati.
Pe material tricotat se poate coase pe toata portiunea, pentru ca materialul este elastic. Problema cu cusutul si surfilatul tivurilor impreuna apare insa cand pui elastic la pantaloni.
* Pentru punerea elasticului in talie trebuie sa faceti cum arata Burda (unde am marcat cu roz). E mai simplu la schimbatul elasticului, daca e nevoie.

De ce am adoptat metoda McCall's? 
Pentru ca este mai usor sa cosi rascroitura pantalonului cum spun ei, decat cu cracii (legs) bagati unul in altul, cum zice Burda. 

Am mai constatat ca explicatiile de la McCall's sunt mai clare si mai detaliate decat la Burda. Prefer tiparele Burda (croiul european / European cut), dar nu si explicatiile lor.
Cel putin asta este parerea mea. 

Un comentariu:

  1. Este interesanta a doua metoda.Nu am stiut de ea pana acum.Multumesc!
    Nellyk

    RăspundețiȘtergere