Ultima pagina

TRANSLATOR

duminică, 12 august 2012

M-am saturat de quiltuit... Deocamdata!

Dupa lupte seculare, care au durat cateva saptamani, am reusit sa termin de matlasat (quiltuit free motion) doua din cele trei quilturi pe care le am de facut pentru nepotelele mele. Mai am sa le pun bordura (bieul) la cele terminate.

Primul este quiltul cu puisorii, care va fi covorasul lor de joaca pe jos. Fiind de bumbac se poate spala in masina de spalat ori de cate ori e nevoie si deci e mai igienic decat ceva care nu se poate spala.

Dupa ce l-am matlasat, l-am surfilat pe margini si l-am spalat, ca sa vad cat intra la apa. Vatelina fiind din bumbac cu ceva amestec, intra la apa (80% 20% poliester, care ii da rezistenta si face sa nu iasa firele prin cusaturi).
Vatelina mea preferata pentru quilturile de copii este Hobbs 80/20. Daca o gasiti si in Romania, v-o recomand. Se lucreaza foarte bine, este rezistenta, nu este prea subtire si nu este nici atat de scumpa ca cele de bumbac 100%, care sunt de preferat pentru quiltuitul cu mana.




L-am quiltuit liber, adica "desenand" in timp ce miscam quiltul sub ac.


Pe bordura am facut un fel de flori.


Iar benzile galbene le-am umplut cu un fel de ramura cu frunze. Coltul alb din dreapta (patratul de legatura) este quiltuit cu pietricele (pebbles).


Obisnuiesc sa quiltuiesc des, dupa cum se vede la puisori.


Piciorusele sunt quiltuite liber (dus si intors, de cateva ori) cu ata maro-portocalie.


Bieul va fi galben.


Acum quiltul pentru Josephine (cea mai mica dintre nepotele - adica mai mica cu doua minute decat surioara ei).

Si pe acesta l-am surfilat pe margini si spalat. Trebuie sa vad cat mai tai din el.


La quiltuit nu m-am omorat sa experimentez cu modele noi.
Acelasi model de mctavish in centru (dupa cea care l-a facut cunoscut, Karen McTavish, care a aplicat in quiltuit tehnica desenatorului ceh Mucha din epoca Jugendstil).


Banda verde e tot cu ramura cu frunze.


Singurele inovatii au fost trandafirasii de pe marginea larga, care merg repede si sunt de efect ...


.... si penele, pe care le-am desenat intai, ca sa-mi iasa rotunjimile perfecte. Frunzele sunt incadrate cu un chenar in care am facut cerculete. Tot 'free motion', adica dupa ochi si cat imi ies de corecte.
Observ ca cercurile imi ies in ultimul timp din ce in ce mai bine.


 Si inca o poza care arata coltul cu  trandafirasi si penele


Bordura va fi verde deschis. O voi face din restul de la captuseala celuilalt quilt, pe care trebuie acum sa-l fac sandvis si sa-l prin in ace de siguranta pentru quiltuit (basting safety pins). Si acolo munca din belsug. Abia dupa aceea stiu cat imi ramane si pot da la spalat ca sa pot taia bordura.

Dosul / captuseala acestui quilt este roz si resturile le voi folosi la bieul celuilalt quilt.

Intai am sa pun bieul la quiltul cu puisori.

Dupa cum spuneam, m-am cam saturat de quiltuit. Ce-i prea mult, strica. Am impresia ca ma prostesc, daca repet aceeasi tehnica de catva ori.
Dar cum verisoara mea preferata din copilarie, Mariana, va deveni si ea bunica de gemeni, o voi lua de la inceput in septembrie...

2 comentarii:

  1. Superb,foarte reusite,ai depus multa munca dar s-a meritat...
    De fiecare data raman uimita de cusaturile in forma de trandafirasi,pene,frunzulite...se vede ca esti profesionista...felicitari!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Puisori! Nu ma pot abtine sa nu exclam: "Ce dragalasi sunt!!!"
    Cusaturile la mana libera sunt absolut fenomenale, iar paturicile sunt incantatoare!

    RăspundețiȘtergere