Ultima pagina

TRANSLATOR

miercuri, 21 august 2013

Vacanta romaneasca

De luni sunt in vacanta. Adica de luni supreveghez muncitorii care imi refac baia. Din cauza activitatilor lor nu am prea mult timp de computer si de scris. Poate timp as avea, dar trebuie sa il inchid cand lucreaza ei in aceasta camera, pe unde trebuie aduse tevile care vor fi racordate la sistemul de canalizare interioara. Si deci practic nu am acces la computer in decursul zilei.
Dar perioada asta grea are si parti pozitive, pentru ca muncitorii pe care ii am lucreaza foarte curat. Inainte de a pleca strang toata mizeria cu matura si farasul si mie nu-mi ramane decat sa dau putin cu aspiratorul.


[Asa lasa seara locul unde au muncit pana a doua zi]

O prietena din Rotterdam imi plangea rau de mila ca voi avea praf si murdarie multa in toata casa. Ma sfatuise chiar sa pun masking tape (acea fasie pe care o folosesc zugravii) la usi, ca sa nu intre praful. Adica sa blindez usile. As fi facut, dar imi era frica sa nu imi jupoaie vopseaua de pe usi, daca lasam benzile acelea prea mult timp. Slava Domnului ca nu am nevoie sa blindez usile. Probabil ca ea nu mai stie cum lucreaza meseriasii olandezi din nord, vreau sa spun generatia traditionala, mai inaintata in varsta.

Ceea ce m-a 'socat' pozitiv prima data in Olanda, la scurt timp dupa ce am venit, a fost ca meseriasul care imi reparase sau controlase ceva a refuzat sa-i dau bacsis. Pur si simplu nu a vrut sa primeasca niste bani in plus, pe care ii oferisem pentru ca asa stiam eu din Romania cum se face. S-a si atacat: 'Doamna, eu sunt platit pentru ce fac'. Era un om in varsta, o categorie de meseriasi cu demnitate profesionala care acum probabil a disparut. Acum le mai dau 'de o bere' si primesc.

Intelegeti acum de ce sunt atat de entuziasmata de obiceiurile olandeze de moda veche si de meseriasii de scoala veche.

Apropo. Nici la doctori nu trebuie sa dai nici un ban in plus. Te duci, te-a controlat, ii strangi mana si pleci. Cand ma gandesc cum sunt obiceiurile in alte parti...

Acum despre altceva. Ma gandesc sa mai scriu cate ceva despre lenjerie, pentru ca am neglijat puternic  acest subiect in ultimul timp. Tocmai m-am reapucat de cusut lenjerie si am niste poze facute, pe care trebuie sa le comentez. 

Insa mai am un subiect de comentat.  Ce credeti ca am vazut saptamana trecuta intr-un ziar olandez?!?


O caricatura intitulata 'Munca de vacanta romaneasca' (Roemeens vakantiewerk)...
Uitati-va si voi ce rusine. Inspiratia pentru aceasta caricatura a fost prinderea unor benzi de hoti din Romanai, care operau pe scara mare in timpul unor festivale de muzica pop (sau ce alt tip de muzica o fi fost, ca nu ma intereseaza asa ceva).
Poftim, cine ne reprezinta pe noi pe aici...

Ma consolez aducandu-mi aminte de ce mi-a povestit un avocat despre intrarea Italiei si a altor tari in Piata Comuna: 'Doamna, doua categorii de imigranti au dominat acea perioada: (a) intelectualii si meseriasii care veneau sa primeasca un salariu mai bun pentru ce stiua sa faca bine si (b) hotii, veniti impreuna cu prostituate si alti derbedei de acest fel. Restul nu prea venea'.

Sper si eu sa fie ceva de scurta durata.
Oricum, fac acum haz cu colegii, glumind ca poate ma vor inspira si pe mine pe periaoda vacantei sa fac 'Roemeens vakantiewerk'. 
Stiti cum se face, faci glume ca sa o iau altora inainte si sa nu le aud glumele lor. Rad prima, dar ... cam fals.

Un comentariu:

  1. despre benzile de pus pe usi pt a izola, vezi ca sunt unele tip scotch, special, in ro ii spuneam scotch de hartie. E unul cu lipici usor, lipeste o data si apoi se dezlipeste si nu mai poate fi reasezat, adica miscarea de lipire tre sa o nimeresti din prima.
    Eu am acoperit asa intrerupatoarele ( prizele le-am scos), si geamurile noi puse. A fo mult mai simplu de curatat dupa.

    RăspundețiȘtergere