Ultima pagina

TRANSLATOR

duminică, 2 septembrie 2012

Un sac cu noutati

Saptamana trecuta am avut chipurile vacanta...  Dar ce vacanta!
Aveam de gand sa ma odihnesc putin si sa ma concentrez asupra cursului de lenjerie, dar a iesit altfel.


[Ultima creatie, pentru o prietena. Nivelul meu la ora actuala]

1. Vineri inainte de a incepe vacanta am primit o oferta pentru reparerea fatadei casei. I-am telefonat meseriasului direct, sa-i spun ca sunt de acord cu conditiile si sa-l intreb cand poate incepe. 'Luni' mi-a zis. A fost o surpriza, fiindca in general dupa ce primesti o oferta si esti de acord, te programeaza. Peste o saptamana, peste o luna sau chiar peste mai multe luni.  Depinde de cat de multe lucrari are firma respectiva. De vineri pana luni - asta inseamna ca nu prea au comenzi.
Trebuie sa precizez ca este o firma care lucreaza excelent si e vestita pentru calitatea produselor, dar si pentru ca nu sunt ieftini de loc.
Luni dimineata, cand a venit patronul si muncitorii erau pe schela afara, l-am intrebat cand poata sa-mi impregneze si zidul de la spatele casei, sa-mi vopseasca o usa mare si geamurile de la balcon, sa zugraveasca zidurile de la balcon si sa impregneze podeaua de scanduri de lemn exotic de pe balcon. Raspuns: 'da, imediat dupa ce terminam cu tencuiala'.
Si asa se facu ca de luni pana joi am stat dupa trei muncitori (cafea, ceai la ore fixe, pauza de masa; si apoi "doamna, unde este...? am voie sa...? vreti sa dati astea la o parte...? e bine daca facem asa?... etc...etc... etc...)...  Seara trebuia sa mai strang dupa ei, desi muncitorii olandezi lucreaza foarte, foarte curat.

N-am avut timp de nimic. Ma sculam la 6 si la 10 seara eram terminata, fiindca intre timp am facut si curatenie de toamna in doua camere. Adica scos tot din camera si am sters si spalat ce se spala.

Partea buna este ca am terminat lucrarile la casa pentru iarna, fara sa fie nevoie sa cer liber in viitor. Partea proasta este ca mi s-a dus saptamana de vacanta cu activitati care nu au nici in clin si nici in maneca cu vacanta. Si nici n-am mai avut timp sa stau la computer.

Iar in alta ordine de idei: din felul in care a decurs facerea ofertei + acceptarea + terminarea lucrarii reiese ca meseriasilor nu le merge bine la ora actuala, ceea ce este ingrijorator. Din punct de vedere economic nu stam pe roze!

Abia vineri am avut timp sa imi fac lectia pentru cursul de lenjerie de a doua zi.

2. Nepotelele gemene.
Joi am aflat ca fiul meu vrea sa isi boteze fetitele in biserica ortodoxa de aici (rusi, romani, armeni, olandezi - tot ce este ortodox merge la aceasta biserica). El e ortodox, nevasta lui nu este nimic, cred ca nici nu e botezata. E frumos din partea ei ca nu se opune sa le boteze - poate vi se pare ciudat, dar aici cei care sunt 'contra', o fac intr-un mod mai virulent.
Fratele meu si nevasta lui, adica nasii, trebuie sa vina din Romania. Cred ca botezul va fi sambata 20 octombrie si duminica urmatoare vor participa si la slujba, sa se impartaseasca.

Imi pare bine ca se mai amana, fiindca mie imi revine sarcina sa le fac rochitele de botez, dupa moda de aici. Adica lungi si albe si cu danteluta. Vreau un model mai vechi, cum se faceau hainele cu 2-3 sute de ani in urma. Am cumparat deja ceva danteluta, mai simpla.


E o ocazie excelenta sa exersez cusutul la masina care se numeste 'heirloom' (adica in stilul hainutelor sau obiectelor textile mostenire de la bunica si strabunica... Am o carte foarte interesanta, care explica diferite tehnici.

Daca va intereseaza despre cusutul 'heirloom', citit pe acest blog ce a facut mama celei care scrie pentru copil (poza de mai jos). E foarte frumoasa rochia.
Eu am citit cu mare interes ce face bunica copilului cu masina de cusut.


Realizati cred ca am de facut DOUA rochite si ca in viitorul apropiat cusutul rochitelor imi va fi una din preocuparile de baza, de care fara discutie ca veti putea citi mai mult in curand.
Noroc ca am deja batist in casa, pentru ca l-am luat sa fac candva o fata de masa cu tehnica "boutis".

Am ales deja un tipar Burda (imi trebuie tiparul de la fata si spate si de la maneca, daca e nevoie il voi modifica: schimb modelul de maneca sau de guler; transform pieptul in platca, largesc fusta, etc). Modelul de mai jos e prea gen 'rochie de fetita cu fusta lunga' si prea putin model de rochie de botez, ca cea de sus, care pica altfel.



3. Cursul de lenjerie.
Despre asta chiar ca va trebui sa scriu mai mult. E foarte interesant si cred ca numai cu ce am invatat si remarcat pana acum as putea face 3-4 postari. Ceea ce va pot spune insa acum si cu siguranta este facutul lenjeriei ca te face dependent.

Am luat numai doua lectii pana acum.

Prima nu a mers foarte bine din punct de vedere tehnic, fiindca nu am avut acolo masina mea de cusut. Mi-a pus Dini la dispozitie o masina a fetei ei (de 13 ani!), o Toyota foarte simpla si pe care nu am stiut nici eu si nici ea sa o reglam (presiunea piciorusului era prea mare). Era foarte greu sa cosi bine cu ea, mai ales ca la lenjerie e nevoie de o masina care poate sa coase aproape de marginea elasticului. Trebuie sa poti face astfel de cusaturi:


Intai trebuie cusut elasticul cu zimtisorii in jos si foarte aproape de margine, apoi se indoaie elasticul spre spate si se coase cu zigzag sau cu punct de zigzag in trei pasi (cum e cel din poza de deasupra).

Imi pare rau ca nu am manechin sa va arat cum stau chilotii. Vazuti din fata pusi pe jos ...

 .. nu arat prea bine, fiindca elasticul e rosu si fiindca nu am gasit bumbac pentru captuseala in culoarea caisei, asa cum sunt chilotii. Culoarea din poza e prea inchisa, pentru ca ei sunt de fapt roz caisa pastel. Prietena mea, pentru care i-am facut, e blonda si iubeste astfel de culori (pe care eu nu mi l-as permite, ca as arata in ei de parca as fi in convalescenta dupa hepatita).


Pusi pe corp insa, rosul apare numai ca o linie de-a lungul taliei si al piciorului.

La ora actuala ma lupt cu tot felul de chestii de a.b.c. pentru cusutul lenjeriei, cum ar fi:
- cum finisez cusaturile interioare care se vad (am si overlock si coverlock, dar nu le iubesc si deci nu le folosesc decand cand e stricta nevoie; apoi la lenjerie trebuie ata foarte subtire, iar ata normala de overlock / surfilat este prea groasa).


- cat de mari trebuie sa fie pasii la cusutul elasticului si
- ce latime de elastic prefer (aici am pus doua latimi diferite / talie si picior; cred ca mie imi place numai elasticul mai putin lat).


 - cum croiesc si finisez cat mai acurat, dar si mai eficent.

Intai vreau sa verific tiparul, apoi sa invat sa fac chiloti fara dantela. Dupa ce simt ca stapanesc aceste tehnici, trec la dantele si aplicatii de dantela si la modificarea tiparului.

Pentru astfel de lenjerie - fara dantela - e bun un material care are el un model si deci nu mai ai nevoie de dantela. Am cumparat deja ceva de la Dini, din care voi face 3-4 chiloti si un sutien.

Nici culoarea asta nu cea adevarata, care e mai spre violet, cum se vede pe situl lui Dini (Danglez)


Ma intreb ce trebuie sa fac la aparatul de fotografiat sa redea culoarea adevarata. Poate imi da cineva o idee.

Am inceput deja sa lucrez la Dini la un sutien, dar merge incet de tot...

Data viitoare am sa scriu despre confectionarea chilotilor simpli, cum e cel de culoarea caisei, pe care l-am facut. Am pastrat unul sa-l fac mai tarziu pentru un tutorial cu poza.
Despre acest subiect am mai multe de spus.

2 comentarii:

  1. Ce ma bucur ca ai inceput subiectul asta. Si eu tot la capitolul lenjerie sunt si eu. Toate problemele pe care le-ai enumerat, cusatura, ata subtire, eu chiar si cu elasticul am probleme, nu gasesc material...iar de asortat elasticul cu materialul nici nu poate fi vorba. Daca ai vazut postarea mea cu costumul de baie, sa stii ca inainte de al face, am exersat putin cu croiala maieului si a slipului, facandu-mi lenejerie. Am vrut sa postez si eu, dar nu cred ca merita inca. Mai astept zilele astea un material si accesorii, sa vad ce iesa.
    Asa ca eu una astept cu interes tutorialul. Spor la treaba, iar chiloteii sunt si pe gustul meu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pentru rochite poate te ajuta si blogul asta,nu are tutoriale dar macar idei http://saranorrisltd.blogspot.it/2011/02/when-tears-make-you-happy.html

    RăspundețiȘtergere