Ultima pagina

TRANSLATOR

vineri, 21 septembrie 2012

Invitatie pentru un oaspete pe blog: Vera

Am vazut pe un  blog de pe continentul american - de fapt pe un blog canadian, ca sa fiu precisa - ceva care mi-a placut foarte mult.


[Olanda turistica - centrul orasului vechi in Deventer]

Se invita pe blog un oaspete, care are un blog cu tematica inrudita, ca sa scrie o postare speciala pe blogul gazda (adica al meu). Regula este ca atat gazda, cat si oaspetele scriu ceva, care se posteaza in acelasi timp pe ambele bloguri.


[Olanda turistica Casa Provinciei Groningen in orasul Groningen]

Primul meu oaspete va fi Vera, o croitoreasa de mare talent de la care noi, amatoarele avem destule de invatat. Nu am facut niciodata un secret din faptul ca ii admir blogul (vera croitorie)  foarte mult.

Evident ca am intrebat-o dinainte daca ar fi dispusa sa scrie ceva pentru mine pe blogul meu.


[Olanda turistica - Universitatea din Groningen, cladirea Academiei - in fata este biblioteca universitatii si o mare de biciclete ale studentilor, din care nu se vede decat o mica parte]

Pe Vera as ruga-o sa scrie despre primii pasi in croitorie, ce ii place sa faca si ce ii place mai putin si de ce. Daca s-a gandit vreodata sa dea lectii la amatoare, ce ne-ar sfatui ea sa facem ca sa intelegem principiile generale in croitorie. In fine, cam asa ceva, lasand-o sa aleaga ce i se pare ei mai important si mai util pentru cititoarele interesate de croitorie.





  [Olanda turistica. Centrul vechi al orasului Zutphen. Apa plina de alge e de fapt santul din fata  fostului zid de aparare al acestui oras Hansa din Olanda]

Eu as vrea sa scriu ceva despre alegerea modelelor in functie de corpul si culorile care te avantajeaza.



[Olanda turistica. Zutphen, orasul vechi si ce a mai ramas din zidul de aparare]

Daca e o idee buna si va merge asa cum ma astept, mai am cateva doamne si domnisoare in vizor (Geany, Izi si daca as mai da si de Laly, care din nefericire nu mai posteaza pe blogul pe care l-am dat aici, ar fi excelent).
Si mai am inca cateva persoane, al caror nume e deocamdata secret.


 [Olanda turistica. Deventer]

Daca treceti candva prin Olanda si doriti sa vedeti niste orase frumoase, vechi, cu centrul bine pastrat, treceti neaparat prin Zutphen si Deventer, care sunt aproape unul de altul. Vizitarea acestor doua orase este pentru mine un 'must', cand am vizite din Romania. Fiind mai mici, sunt mai placut de vazut, decat un oras din vest, plin de turisti si de borfasi.


[Olanda turistica. Zutphen. Fosta casa de taran pe malul raului IJSSEl, pe care se transportau marfurile din si spre orasele hanseatice din Germania]

Si o ultima poza cu case tipic olandeze din Deventer.


De povestit cu mare haz, cum zice Vera si ii multumesc de apreciere, nu prea am chef acum.
Nu stiu cum se nimeri, dar am stat in tren langa niste compatrioti, curat gen stele de Bollywood din India, care tot timpul, adica aproximativ 20 de minute, nu au discutat decat despre furat si despre cea mai veche meserie din lume. Cu ocazia asta mi-am largit bazele culturii generale cu informatii despre unde se fura mai usor: in Olanda, Germania sau Spania. Daca am tras concluziile corecte din cele auzite si informatiile sunt obiectiv date, se pare ca totusi in Spania as avea mai multe sanse de succes, daca as ambia o cariera de acest gen.
Iar despre celelalte informatiii despre a doua meserie si clientela, cred ca nu e bine sa va dau mai multe detalii.
Ma gandeam atunci la doua chestii: (a) cum sa-mi tin poseta mai strans sub cot si sa nu respir sau tusesc in romaneste si (b) ca dreptul la libera circulatie in Uniunea Europeana nu ar trebui sa fie acordat chiar la toata lumea.
Am coborat cu tristete din tren. Ca sa vezi cine se invarte pe aici si ajuta la formarea impresiei generale despre romani.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu