Now it is time to reveal how my dyed fabrics look like.
A venit vremea sa vedeti cum arata poplinul vopsit de mine
The fabrics (most of them!) look very much like the solid batiks I can buy in the Netherlands or in internet shops. I think this is the result of how I handled the fabric and the length of the dyeing process.
Ceea ce am obtinut seamna foarte mult cu materialul 'batik uni' pe care il cumpar aici, in Olanda sau pe internet. Cred ca acest efect se datoreaza felului in care am vopsit si timpului in care am lasat materialul in sacii de plastic, inainte sa il clatesc.
During my first attempts to dye, I took care to mix the dyes carefully before I put the fabric into the soda ash liquid. The color is more uniform. In the picture below you can see my first attempt (using 50 ml soda ah and 10 ml cool yellow / Acid Lemon).
Prima data cand am vopsit am avut grija sa amestec foarte bine vopseaua (sau vopselele, cand am folosit amestecuri de culori) cu lichidul soda ash. Am obtinut o culoare uniforma.
Mai jos va arat prima mea incercare, adica primul execercitiu pe care l-am facut, amestecand 50 ml soda ash cu 10 ml galben = culoare rece / Acid Lemon.
But even in this case I did not get an uniform color. This has to do with the laws of physics (gravity), which makes the liquid to settle on the bottom of the bag and to dye more intensely the fabric on the botton - as opposed to the fabric on the top.
Dar chiar si amestecand cu grija vopseaua, nu am putut obtine o culoare uniforma, cum ar fi daca ai fierbe materialul in lichid (metoda folosita de Claudia Puisor, despre care scrie in reactia ei la postarea anterioara).
Efectul marmorat se datoreaza legilor fizicii, care fac ca lichidul sa se lase pe fundul sacului de plastic si sa vopseasca mai intens materialul de pe fund, decat materialul de deasupra, de unde s-a scurs.
If you want a more uniform color (solid), you have to use a different way of keeping the fabric in contact with the coloured soda ash liquid.
Daca doriti o culoare unforma, trebuie sa gasiti o alta metoda de a realiza contactul materialului cu vopseaua.
For these fabric I used an intermediate technique: I mixed the colors very well, but I squeezed the plastic bag less carefully, when I put the fabric into the bag. I allowed the fabric to soak as it was in the bag.
Pentru a obtine culorile de mai jos am folosit o tehnica ' intermediara': am amestecat culorile foarte bine cu lichidul soda ash, dar am insistat mai putin la impregnarea materialului cu vopseaua. Am permis lichidului sa impregneze materialul asa cum era in sacul de plastic si am 'framantat' sacul cu lichidul si materialul mai putin decat prima data.
The teacher told us that we must let the dyed fabric in the plastic bag for 24 hours, maximum 2-3 days. Because I did not have time to rinse and wash the fabrics until 48 hours later, the colouring process went on.
The colouring liquid run down to the bottom of the plastic bag, where I got much more deeper color on some the folds of the fabric. To be more precise, on those folds which were on the bottom of the plastic bag (see below).
Profesoara ne-a spus sa lasam materialul vopsit in sacul de plastic timp de 24 ore, cu un maxim de 2-3 zile. Pentru ca nu am avut timp sa clatesc si sa spal decat dupa 2 zile, procesul de colorare a continuat mai mult decat 24 ore si am obtinut culori mai puternice.
In afara de asta, lichidul s-a depus pe fundul sacului si a colorat mai intens partea din material cu care a ramas in contact. Adica niste cute, fiindca materialul era strans ca mai jos.
I suppose that this effect is less prominent if you put the fabric in other type of plastic bags, like these below. You get more uniform colors, if you have less folds and crinkles in the fabric. At least this is what I think.
Cred ca efectul 'marmorat' este mai putin vizibil daca lasi materialul in saci de plastic ca cei de mai jos, in care materialul nu este atat de strans si nu formeaza cute si incretituri ca in sacul meu. Vopseaua se distribuie mai uniform.
Look what I got / Uitati-va ce am obtinut:
1) Effects due to changes in the quantity of different primary colors used / Efecte datorate proportiilor diferite de culori primare folosite
2. Very visible marbled effects / Efecte marmorate foarte vizibile
Here the different primary colors were not very well mixed. At least not as throughly as during the exercise nr. 1 (10 ml yellow Acid Lemon). The primary colours mix or separate on the fabric and allow you to get very strong effects.
In pozele de mai jos nu am amestecat foarte bine culoriel primordiale folosite. Cel putin nu atat de mult ca in exercitiul nr. 1 cu 10 ml vopsea galbena (Acid Lemon). Din cauza asta culorile primordiale se separa sau se amesteca in mod diferit pe material.
Please, compare / va rog sa comparati:
a) more uniform dyes / materialul este vopsit mai uniform
b) very strong contrasts / material vopsit prezinta contraste mari intre culori sau nuante
3) Only one color (different quantities) and soda ash / O singura culoare (in diferite cantitati) si soda ash
My first conclusions are / Primele mele concluzii:
1. If you want a more uniform color:
* mix the dyes carefully before you put the fabric into the dyeing liquid
* squeeze the plastic bg carefully and longer to allow the fabric to soak well
* squeeze the plastic bags during the dyeing process as well (every couple of hours): you will prevent the liquid to sink to the bottom of the plastic bag and dye more intensely the fabric on the bottom.
Or use a different method to dye.
Daca doriti o culoare mai uniforma:
* amestecati vopselele / vopseua cu soda ash inainte de a pune materialul in lichid
* dupa ce ati bagat materialul in sacul de plastic strangeti sacul intre degeta mai mult timp, ca sa va asigurati ca material s-a imbibat bine cu vopsea si in mod uniform
* v-as sfatui sa repetati acest proces si in timp ce materialul trebuie sa stea in lichid timp de 24 ore (sau mai mult): in acest fel evitati sa se lase lichidul pe fundul sacului si sa vopseasca mai intens acea parte de material cu care ramane in contact.
Sau folositi o alta metoda de vopsit
2. If you want more contrast and ' marbled' fabric, like my dyed fabrics, don't do what I wrote above.
Daca doriti mai mult contrast si materiale ' marmorate', asa cum sunt materialele vopsite de mine, nu faceti ce am scris sub punctul 1.
3. This is a perfect method to dye pieces of fabric you want to use in a quilt. Most of all if you want to applique flowers or butterflies on your quilt or clothes.
Aceasta metoda de vopsit este perfecta pentru a obtine bumbac colorat pentru quilturi.
Mai ales daca vreti sa obtineti materiale pentru flori aplicate pe quilt sau haine.
4. About rinsing and washing.
* as my teacher said, the color will not stain other fabrics, if you rinse the soda ash out
* I saw that the fabrics continued to bleed (kind of) after I rinsed them and put them in a bowl during the process. As I have an external spin dryer (centrifuge) - something I could not live without - I spend all the fabrics after I rinsed them. It made my life much easier.
Despre clatit si spalat.
* Dupa cum ne-a spus profesoara la curs, materialel colorate nu vor pata alte materiale cu care sunt spalate in masina de spalat si nu vor interactiona intre ele, schimband culoarea vopsita, daca le clatiti bine, ca sa iasa lichidul de soda.
* Pe cand clateam, am vazut ca culorarea continua sa curga din materialel clatite si puse intr-u recipient, in asteptarea spalarii la 60 grade in masina de spalat. Pentru ca am o centrifuga externa - fara de care nu as putea trai -:)!! - le-am centrifgat cate 3-4 impreuna inainte de ale pune in vasul in care asteptau sa fie spalate. Asa nu mai curgea culoare din ele.
Daca aveti o centrifuga, va recomand sa faceti la fel.
Why I have a spin dryer, even if my washing machine can spin dry? Because it is so easy for little hand washes, washing delicate wool fabrics or silks, ect.
It makes rinsing so easy: I rinse, I spin and then I rinse again. No more long rinses to get the soap out of the fabric.
I use it, too, if I need a piece of slightly wet fabric to iron some fabrics or if I do not want to use steam.
De ce am o centrifuga separata, chiar daca masina mea de spalat poate centrifuga?
Pentru ca este mai simplu sa spal cu mana si sa clatesc. Clatesc putin, centifughez, mai clatesc o data si iar centrifughez. Prin centrifugare iese detergentul mai repede din material si nu am nevoie de atata apa si de mult timp ca sa clatesc.
In al doilea rand folosesc centrifuga cand am nevoie de o carpa usor umezita ca sa calc, atunci cand nu vreau sa folosesc aburi.
I am curious if some of you will want try this method to dye fabrics.
Sunt foarte curioasa daca unele sau unii dintre voi vor incerca aceasta metoda de vopsit bumbacul.
See also more information about the dyeing method I used in:
Mai multe informatii despre metoda de vopsit pe care am folosit-o:
Dyeing class for beginners (1) / Curs de vopsit textile pentru incepatori (1)
A venit vremea sa vedeti cum arata poplinul vopsit de mine
The fabrics (most of them!) look very much like the solid batiks I can buy in the Netherlands or in internet shops. I think this is the result of how I handled the fabric and the length of the dyeing process.
Ceea ce am obtinut seamna foarte mult cu materialul 'batik uni' pe care il cumpar aici, in Olanda sau pe internet. Cred ca acest efect se datoreaza felului in care am vopsit si timpului in care am lasat materialul in sacii de plastic, inainte sa il clatesc.
During my first attempts to dye, I took care to mix the dyes carefully before I put the fabric into the soda ash liquid. The color is more uniform. In the picture below you can see my first attempt (using 50 ml soda ah and 10 ml cool yellow / Acid Lemon).
Prima data cand am vopsit am avut grija sa amestec foarte bine vopseaua (sau vopselele, cand am folosit amestecuri de culori) cu lichidul soda ash. Am obtinut o culoare uniforma.
Mai jos va arat prima mea incercare, adica primul execercitiu pe care l-am facut, amestecand 50 ml soda ash cu 10 ml galben = culoare rece / Acid Lemon.
But even in this case I did not get an uniform color. This has to do with the laws of physics (gravity), which makes the liquid to settle on the bottom of the bag and to dye more intensely the fabric on the botton - as opposed to the fabric on the top.
Dar chiar si amestecand cu grija vopseaua, nu am putut obtine o culoare uniforma, cum ar fi daca ai fierbe materialul in lichid (metoda folosita de Claudia Puisor, despre care scrie in reactia ei la postarea anterioara).
Efectul marmorat se datoreaza legilor fizicii, care fac ca lichidul sa se lase pe fundul sacului de plastic si sa vopseasca mai intens materialul de pe fund, decat materialul de deasupra, de unde s-a scurs.
If you want a more uniform color (solid), you have to use a different way of keeping the fabric in contact with the coloured soda ash liquid.
Daca doriti o culoare unforma, trebuie sa gasiti o alta metoda de a realiza contactul materialului cu vopseaua.
For these fabric I used an intermediate technique: I mixed the colors very well, but I squeezed the plastic bag less carefully, when I put the fabric into the bag. I allowed the fabric to soak as it was in the bag.
Pentru a obtine culorile de mai jos am folosit o tehnica ' intermediara': am amestecat culorile foarte bine cu lichidul soda ash, dar am insistat mai putin la impregnarea materialului cu vopseaua. Am permis lichidului sa impregneze materialul asa cum era in sacul de plastic si am 'framantat' sacul cu lichidul si materialul mai putin decat prima data.
The colouring liquid run down to the bottom of the plastic bag, where I got much more deeper color on some the folds of the fabric. To be more precise, on those folds which were on the bottom of the plastic bag (see below).
Profesoara ne-a spus sa lasam materialul vopsit in sacul de plastic timp de 24 ore, cu un maxim de 2-3 zile. Pentru ca nu am avut timp sa clatesc si sa spal decat dupa 2 zile, procesul de colorare a continuat mai mult decat 24 ore si am obtinut culori mai puternice.
In afara de asta, lichidul s-a depus pe fundul sacului si a colorat mai intens partea din material cu care a ramas in contact. Adica niste cute, fiindca materialul era strans ca mai jos.
I suppose that this effect is less prominent if you put the fabric in other type of plastic bags, like these below. You get more uniform colors, if you have less folds and crinkles in the fabric. At least this is what I think.
Cred ca efectul 'marmorat' este mai putin vizibil daca lasi materialul in saci de plastic ca cei de mai jos, in care materialul nu este atat de strans si nu formeaza cute si incretituri ca in sacul meu. Vopseaua se distribuie mai uniform.
Look what I got / Uitati-va ce am obtinut:
1) Effects due to changes in the quantity of different primary colors used / Efecte datorate proportiilor diferite de culori primare folosite
9,7 ml Golden Yellow + 0,3 ml Scarlet Red + 50 ml soda ash
9 ml Golden Yellow + 1 ml Scarlet Red + 50 ml soda ash
7,5 ml Golden Yellow + 2,5 ml Scarlet Red + 50 ml soda ash
Here the different primary colors were not very well mixed. At least not as throughly as during the exercise nr. 1 (10 ml yellow Acid Lemon). The primary colours mix or separate on the fabric and allow you to get very strong effects.
In pozele de mai jos nu am amestecat foarte bine culoriel primordiale folosite. Cel putin nu atat de mult ca in exercitiul nr. 1 cu 10 ml vopsea galbena (Acid Lemon). Din cauza asta culorile primordiale se separa sau se amesteca in mod diferit pe material.
Please, compare / va rog sa comparati:
a) more uniform dyes / materialul este vopsit mai uniform
b) very strong contrasts / material vopsit prezinta contraste mari intre culori sau nuante
3) Only one color (different quantities) and soda ash / O singura culoare (in diferite cantitati) si soda ash
My first conclusions are / Primele mele concluzii:
1. If you want a more uniform color:
* mix the dyes carefully before you put the fabric into the dyeing liquid
* squeeze the plastic bg carefully and longer to allow the fabric to soak well
* squeeze the plastic bags during the dyeing process as well (every couple of hours): you will prevent the liquid to sink to the bottom of the plastic bag and dye more intensely the fabric on the bottom.
Or use a different method to dye.
Daca doriti o culoare mai uniforma:
* amestecati vopselele / vopseua cu soda ash inainte de a pune materialul in lichid
* dupa ce ati bagat materialul in sacul de plastic strangeti sacul intre degeta mai mult timp, ca sa va asigurati ca material s-a imbibat bine cu vopsea si in mod uniform
* v-as sfatui sa repetati acest proces si in timp ce materialul trebuie sa stea in lichid timp de 24 ore (sau mai mult): in acest fel evitati sa se lase lichidul pe fundul sacului si sa vopseasca mai intens acea parte de material cu care ramane in contact.
Sau folositi o alta metoda de vopsit
2. If you want more contrast and ' marbled' fabric, like my dyed fabrics, don't do what I wrote above.
Daca doriti mai mult contrast si materiale ' marmorate', asa cum sunt materialele vopsite de mine, nu faceti ce am scris sub punctul 1.
3. This is a perfect method to dye pieces of fabric you want to use in a quilt. Most of all if you want to applique flowers or butterflies on your quilt or clothes.
Aceasta metoda de vopsit este perfecta pentru a obtine bumbac colorat pentru quilturi.
Mai ales daca vreti sa obtineti materiale pentru flori aplicate pe quilt sau haine.
4. About rinsing and washing.
* as my teacher said, the color will not stain other fabrics, if you rinse the soda ash out
* I saw that the fabrics continued to bleed (kind of) after I rinsed them and put them in a bowl during the process. As I have an external spin dryer (centrifuge) - something I could not live without - I spend all the fabrics after I rinsed them. It made my life much easier.
Despre clatit si spalat.
* Dupa cum ne-a spus profesoara la curs, materialel colorate nu vor pata alte materiale cu care sunt spalate in masina de spalat si nu vor interactiona intre ele, schimband culoarea vopsita, daca le clatiti bine, ca sa iasa lichidul de soda.
* Pe cand clateam, am vazut ca culorarea continua sa curga din materialel clatite si puse intr-u recipient, in asteptarea spalarii la 60 grade in masina de spalat. Pentru ca am o centrifuga externa - fara de care nu as putea trai -:)!! - le-am centrifgat cate 3-4 impreuna inainte de ale pune in vasul in care asteptau sa fie spalate. Asa nu mai curgea culoare din ele.
Daca aveti o centrifuga, va recomand sa faceti la fel.
Why I have a spin dryer, even if my washing machine can spin dry? Because it is so easy for little hand washes, washing delicate wool fabrics or silks, ect.
It makes rinsing so easy: I rinse, I spin and then I rinse again. No more long rinses to get the soap out of the fabric.
I use it, too, if I need a piece of slightly wet fabric to iron some fabrics or if I do not want to use steam.
De ce am o centrifuga separata, chiar daca masina mea de spalat poate centrifuga?
Pentru ca este mai simplu sa spal cu mana si sa clatesc. Clatesc putin, centifughez, mai clatesc o data si iar centrifughez. Prin centrifugare iese detergentul mai repede din material si nu am nevoie de atata apa si de mult timp ca sa clatesc.
In al doilea rand folosesc centrifuga cand am nevoie de o carpa usor umezita ca sa calc, atunci cand nu vreau sa folosesc aburi.
I am curious if some of you will want try this method to dye fabrics.
Sunt foarte curioasa daca unele sau unii dintre voi vor incerca aceasta metoda de vopsit bumbacul.
See also more information about the dyeing method I used in:
Mai multe informatii despre metoda de vopsit pe care am folosit-o:
Dyeing class for beginners (1) / Curs de vopsit textile pentru incepatori (1)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu