Ultima pagina

TRANSLATOR

sâmbătă, 13 septembrie 2014

Rochitele de printesa (continuare)

Am fost ieri sa probez rochitele de printesa, care pe Dodo nu au interesat-o nici un pic. Ea se joaca cu Lego si Fisher Price, in schimb Jojo a fost atat de fericita si nu mai voia sa se dezbrace de rochita.



Nu le-am terminat cand am fost in vizita la copii, pentru ca nu stiam cum trebuie sa le prind la spate si daca vin bine peste burta.

Am facut foarte bine ca nu le-am terminat si le-am probat inainte de a pune fermoarul (zipper) sau nasturii, pentru ca rochiile au talia foarte mica - de printesa! - iar Dodo are ceva burtica. Va trebuie sa cos pentru ea o panglica roz (pusa dublu) pe ambele parti ale corsajului rochitei la spate (bodice back), ca sa pot inchide rochita cu un fermoar sau cu nasturi.

Data trecuta v-am dat in postarea Rochii de printesa in lucru - auditia atei (thread audition) informatii gresite despre tiparul pe care l-am folosit. Tiparul corect este Simplicity 2464, nu Simplicity 2817.



Fiindca am lucrat fara sa masor 'printesele' inainte de a croi, am facut doua greseli, din care va rog sa invatati -:)! 

Trebuia sa controlez: 
* daca lungimea spatelui (back neck to waist) lui Dodo / Jojo este aceeasi ca lungimea spatelui de pe tabelul standard sau de pe tipar;
* daca nepoatele mele au mai multa burta decat presupune cel care a facut tiparul.

Daca va uitati la poza cu Jojo in rochita de printesa vedeti ca talia ei este mai sus decat talia de la rochie. 
Trebuia deci sa scurtez spatele si fata cu 1-2 cm, pentru ca ele sunt mai mici decat standardul care se foloseste la tipare.
Dupa cum vedeti, tiparul trebuie adaptat (pattern alteration) chiar si pentru domnisoare de 2 ani, daca talia este un element de design. 

Despre burta am scris mai sus. Voi scrie despre felul in care am reparat greseala cu talia prea mica, cand am sa termin rochitele.

Peripetii cu Jojo.
Dupa ce am probat-o pe Jojo, am vrut sa-i scot rochita, dar a refuzat. 



A ramas cu ea, desi nu era prinsa la spate si era foarte incomod de purtat. Ce nu face o femeie pentru frumusete si cate indura ca sa fie frumoasa.



Observati ca Jojo si-a pus toate bratarile pe care le-a gasit, inclusiv bratara lui Dodo. Diadema este cumparata de la un magazin ieftin, "1 EURO shop", dar a avut un succes extraordinar.

Spatele era complet deschis...


... si rochita a inceput sa alunece si sa o impiedice sa miste bratele



In cele din urma a fost obligata sa accepte sa i se scoata rochia, pentru ca nu mai putea sa se joace.



Desi i-am dat sa poarte jacheta roz cu trandafiri, tot neconsolata a ramas. A inceput sa planga.



Jacheta roz cu trandafiri a fost un mare succes. Va trebui sa fac una si pentru Dodo (dar nu roz si cu culori mai sterse, zice mama lor). 



Voi putea face deci un tutorial pas cu pas pentru voi, in care va voi explica cum se poate adapta tiparul de t-shirt ca sa obtineti acest model si cum am modificat eu tiparul original de revista Ottobre. ... Daca nu uit!

3 comentarii:

  1. Ce adorabile sunt! Stiu tiparul, nu l-am facut, caci din pacate si fiica-mea e ca Dodo, care nu o intereseaza rochiile, ci doar pantalonii, iar materialul pe care l-ai folosit imi place mult de tot. Am sa tin cont de reparatiile pe care trebuie sa le fac, daca am sa folosesc tiparul, dar fiica-mea e dreapta, nu are talie, nu are sold, e o alta problema de alteratie. Mi-era dor de postarile tale, care sunt din ce in ce mai rare, dar tot sunt mai dese decat ale mele.

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumoasa a iesit rochita. Materialul transparent cu sclipici e de mare efect.
    Stiu ca ma repet, dar nu ma pot abtine: nepotelele dumneavoastra parca sunt scoase din revista!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt atat de frumoase nepotelele, chiar arata ca doua printese! Sa fii sanatoasa, ca sa le poti lucra cat mai multe hainute. Chiar daca nu mai am fetita mica, citesc toate postarile tale referitoare la hainutele de copii. Ma pregatesc pentru cand voi fi si eu bunica . (ha,ha,ha)

    RăspundețiȘtergere