Ultima pagina

TRANSLATOR

vineri, 18 septembrie 2015

Off topic: why I love Holland / De ce iubesc Olanda

Only one of the many, many reasons, of course: it is a civilised country with nice people, who do not destroy other people's property.
Some time ago, in may or june, outside the main building in the railway station appeared a piano. It is still there, untouched by other people than passengers who know how to play. It is not damaged or stolen during the night, when nobody keeps an eye on it. Every morning the same, no scratches no inscriptions on it.

Unul dintre motivele pentru care iubesc Olanda: este o tara civilizata cu oameni de treaba, care pastreaza curatenia si nu distrug orice nu le apartine.
Acum catva timp, cred ca in mai, in afara cladirii garii centrale din orasul meu a aparut un pian. Sta afara, zi si noapte. Pana acum nu a fost distrus si nici furat, desi noaptea incinta garii este accesibila si nu est pazita. Nu a fost zgariat si nimeni nu si-a scris numele pe pian.

I hope I was able to download the videos from my iPhone. I shall see.

Sper ca am reusit sa incarc videourile facute cu telefonul mobil. Nu sunt foarte convinsa, dar voi vedea.

Everyone can play on it or exercise, like these girls in my home town, Groningen. Unfortunately I did not came in time to record the real playing, but I can assure you that the piano player was good. I recorded only how she was teasing her friends. Sorry for that.

Oricine poate sa cante sau sa exerseze la pian, daca doreste. Pasageri sau oameni veniti special la gara ca sa cante la pian. 
Am filmat un grup de fete stranse in jurul pianistei. Din nefericire am inceput sa filmez cand terminase o piesa serioasa si incepuse sa se joace, provocand comentarii ale prietenelor ei, pe care le cam tachina. 
Pacat, pentru ca fata canta foarte frumos la pian.


Another piano in another town, Zwolle. A fine, completely rebuilt railway station. 
A very nice way to spend the time waiting for your train. 
Many passengers stop and listen, if the music is beautiful. 

Al doilea video este filmat intr-o alta gara, Zwolle, unde lucrez. Gara este noua.
Pianistul astepta un tren, dupa cum am inteles de la el. Lumea se oprea si il filma, dupa cum vedeti. Inspirata de mine o doamna a indraznit si ea sa scoata telefonul si sa filmeze pianistul.


I do not know if those pianos will stay here during the winter (cold, moisture). I shall miss them, because in the spring and the summer it is wonderful to hear different people, young and old, playing Mozart or jazz or other tunes. 
It cheers me up. Especially if the sky is cloudy.

Nu stiu daca pianele vor ramane unde sunt si in timpul iernii, pentru ca nu cred ca e bine sa le lasi in frig si umezeala. Dar primavara si vara este extrem de placut sa auzi muzica de Mozart sau jazz sau de alt fel, cantata de oameni de diferite varste. Mai ales daca cerul este innorat.

View from above - vedere de pe peron

Now on topic.
I did not sew, knit or quilt quite a long time. The last 3 weeks I was very ill. I had an infectious disease involving the respiratory tract. Antibiotica, much sleep, and so on. Not allowed to stay in the sun. Just like Dracula.
It happened just when I was sewing a new pajama pattern, which is now (STILL) an UFO (unfinished object).




The illness came somehow handy, if I may say so, because the muslin did not fit well (my mistake, mostly). 
The sewing instructions are SUPERB, but the sleeve pattern is very strange, as far as I can see. I am used to the European type of sleeve cap, where the front and the back of the sleeve cap are not so similar as in this pattern. 
I suppose it is drafting using Helen Joseph Armstrong's American method of pattern drafting. So different from the German and Japanese school of pattern drafting.
A subject for the next posting. I already took the pictures of different sleeve draftings for the Carolyn Pajama.

Acum la subiect.
Mult timp nu am cusut, tricotat sau quiltuit. Am fost rau bolnava (infectie a cailor respiratorii, tratata cu antibiotice). Medicamente parsive, care trebuiau luate stand in picioare, cu multa apa. In plus nu aveam voie sa ies afara daca era soare, pentru ca puteau sa apara "arsuri spontane", dupa cum scrie in prospect. Medicamente care te transforma de fapt in Dracula - dar asta bnu ma mira, fiindca ca Dracula am mult in comun. E de-al meu.

Inainte de a ma imbolnavi lucram la o pijama dupa un tipar nou. Am pus mai sus o poza, ca sa vedeti cum arata si am dat linkul care te trimite la sursa tiparului. 
Intr-un fel a prins bine boala (daca pot spune asta!) pentru ma impotmolisem. Nu mi-a placut cum a iesit bluza de pijama de proba. Am facut cred undeva o prostie, mai ales ca nu am corp tipic (cupa B) si trebuie sa modific si lungimile pentru 1m54 cat am eu.
In schimb trebuie sa va spun ca explicatiile pentru cusut din tipar sunt SUPERBE!
Tiparul de maneca este insa cam straniu, daca il compar cu tiparele de maneca facute dupa metoda germana sau japoneza. Este o mare diferenta intre soala europeana / germana si scoala americana de facut tipare. Dupa cum arata, presupun ca acest tipar de maneca este facut dupa metoda americana a lui Helen Joseph-Armstrong.

Oricum, maneca pentru aceasta pijama este in sine un subiect pentru o noua postare, mai ales ca ma facut si poze...

3 comentarii:

  1. uf, insanatosire grabnica!! Imi pare rau sa aud de boala....
    Nici eu nu am mai facut mare lucru ultimile saptamani si mi-e dor de stat si bibilit ceva uri ...
    dar la mine motivele sunt ca umblam si vizitam sa cumparam casa ...asa ca ne distram cu din astea, apoi cu vizitat zona, apoi plec dimineata devreme sa fiu de acolo la 8, fix ca si cum as pleca la serviciu, sa vad daca e trafic rau sau vin autobuzele la timp sau daca nu vin cat timp fac pe jos pana la metrou etc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Carmen, sper ca acum esti bine! Nu am mai auzit de asa antibiotice, trebuie sa fie tare puternice.
    In fiecare dimineata cand merg la servici e un domn care lucreaza la metrou care isi canta replicile. 'Welcome to Waterloo! Change here for the Northern line. This train is now ready to depart.' Replici foarte standard si plictisitoare pe care de obicei le ignori, dar el le canta asa frumos, e imposibil sa nu zambesti. Sunt sigura ca si pianul are acelasi efect, daca nu mai puternic. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. mi-am adus aminte, am vazut pian si la gara la Sf Pancras, unde un tinerel punkist slab si deshirat s-a asezat si ne-a tinut locului 5min fara suflare!! dar si prin aeroporturi, in Charleroi si cred ca si in Luton.

    RăspundețiȘtergere