Ultima pagina

TRANSLATOR

luni, 23 decembrie 2013

Povesti de Craciun (2) Curcanul traditional lasat peste noapte in saramura (turkey brine)

Sunt pe cale sa experimentez si sa folosesc o noua retata pentru curcanul de Craciun, pentru ca am citit acum vreo luna pe un blog american ca recomanda marinarea curcanului in saramura (brine), daca vrei un curcan suculent si nu o friptura uscata de curcan.

Nu am mai citit pana acum despre aceasta metoda si daca am citit, nu i-am dat atentia cuvenita - imi recunosc incultura culinara, mai ales ca am avut o perioada in care nu prea m-a mai interesat bucataria. Mergeam pe pilotul automat si faceam in fiecare an acelasi meniu de Craciun. Dat fiind ca distanta in timp intre cele doua mese era de 365 de zile, nu prea se remarca rutina neinspirata a bucataresei.


Acum vreau insa sa incerc aceasta reteta pe care am gasit-o pe internet si pe care o aveam deja intr-o carte de Nigella Lawson, pe care o admir foarte mult. Mai mult decat pe Jamie Oliver sau alte stele ca el.
Nu stiu daca ati vazut vreodata un film cu ea, vreau sa spun un video in care o vedeti gatind si mai ales savurand ce a gatit. Pastreaza chiar si resturile de vin de la masa, pe care le ingheata, ca sa aibe vin pentru pus in mancare. 
Daca dati de un astfel de video, nu ezitati sa-l vedeti sau cumparati.

Dupa ce am citit despre curcanul in saramura am incercat sa caut intre retetele romanesti publicate de somitatile pe care le am pus si eu pe blog si pe grupurile mai serioase de bucatarie o retata cu curcan in saramura. Dar nu am gasit. Poate nu stiu eu unde sa caut, dar presupun mai degraba ca  in Romania se frige curcanul marinat 'uscat' (adica cu ierburi si condimente si stropit numai cu rom sau coniac si uns cu ulei). Cum scrie in cartile de bucatarie de la Colea Olexiuc la Silvia Jurcovan.

Retata, pe care ma gandesc sa o foloseesc pentru prima data si pe care o aveam in cartea "Nigella Christmas" de Nigella Lawson, o puteti gasi aici, la GOOD FOOD Channel (UK).

http://uktv.co.uk/food/recipe/aid/596587

Trebuie sa fac o saramura cu urmatoarele ingrediente, in care sa las curcanul aprox. 24 ore. Retata este pentru un curcan de 4-5 kg.


  • 6 litres water (apa)
  • 125 g packet of table salt (sare)
  • 3 tbsp black peppercorns (linguri boabe piper negru)
  • cinnamon stick (scortiosara baton)
  • 1 tbsp caraway seeds (lingura chimen)
  • cloves (cuisoare)
  • 2 tbsp allspice berries (linguri piment sau ienibahar)
  • star anise (anason)
  • 2 tbsp white mustard seeds (linguri samanta de mustar)
  • 200 g caster sugar (zahar)
  • onions, quartered (ceapa taiata in sferturi)
  • 1 x 6 cm piece of ginger, cut into 6 slices (ghimbir)
  • orange, quartered (portocala in sferturi)
  • 4 tbsp maple syrup (linguri sirop de artar)
  • 4 tbsp clear honey (linguri miere)

Pe situl de la allrecipes.com se explica cum se face:

http://allrecipes.com/video/25/how-to-brine-a-turkey/detail.aspx?prop24=VD_RelatedVideo

http://allrecipes.com/video/441/how-to-prep-a-turkey/detail.aspx?prop24=VD_RelatedVideo

Ezit intre reteta de la Nigella si o alta reteta care este cotata foarte bine pe Good Food:

http://allrecipes.com/recipes/meat-and-poultry/turkey/turkey-brine/

Reteta ar fi cu 2,75 l apa rece, 1 ceasca de sare (aprox 200 gr) 1 lingura rozmarin uscat, 1 lingura salvie uscata, 1 lingura cimbru uscat, 1 lingura de vegeta, 2,75 l zeama de carne (din cubulete???) = se pare ca aceasta reteta este prea sarata si nu se recomanda sa pui din saramura in sosul din tava.

[1 gallon vegetable broth, 1 tablespoon crushed dried rosemary, 1 tablespoon dried sage, 1 tablespoon dried thyme, 1 tablespoon dried savory, 1 gallon ice water].

O sa va spun ce am facut. Daca veti citi reactiile de pe Good Food cred ca veti fi si voi tentate sa incercati curcanul in saramaura. Ni se promite un curcan care nu se usuca la cuptor.


Cred ca am sa aplic sugestia unei persoane de le Good Food si sa marinez cei doi curcani mai mici in lada de legume de la frigider, pe care o vai spala intai bine. In primul rand este mare si in al doilea rand se marineaza curcanul la rece, asa cum trebuie. Afara avem 7-8 grade, deci trucul cu lasat afara peste noapte nu prea merge.

Daca ati incercat si voi curcanul de Craciun in saramura, m-as bucura sa citesc reactiile voastre.

Adaugare pe 26 decembrie 2013:
Dupa ce am incercat reteta mi-am exprimat entuziasmul aici: Povesti de Craciun (3) Reteta de curcan in saramura (turkey brine) este perfecta

Un comentariu:

  1. Arata minunat curcanul! Sa ai un An Nou fericit si plin de bucurii alaturi de cei dragi! Multa sanatate, impliniri si fie ca toate dorintele ,pe care ti le pui in noaptea dintre ani , sa ti se indeplineasca!

    RăspundețiȘtergere